جهاد تربیتی مأموریت امروز است

روایتی از دانشجو معلمان گروه جهادی شهید خرازی‌زاده یزد

لینک کوتاه

معاون گروه جهادی شهید خرازی‌زاده استان یزد با بیان این‌که مشکل دانش‌آموزان محروم و غیرمحروم فقط آموزش نیست،‌ گفت: با توجه به مغفول ماندن مباحث تربیتی در آموزش دانش‌آموزان محروم و غیرمحروم جهاد تربیتی را مأموریت خود می‌دانیم.

زهرا خبری‌زاده معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان استان یزد و عضو گروه جهادی شهید خرازی‌زاده،‌ فعالیت‌های جهادی را فرصت مناسبی برای تربیت و تقویت روح و روان دانشجویان دانست و اظهار کرد:‌ به نظر من حضور در اردوهای جهادی در درجه اول به نفع خود دانشجویان است و در مراحل بعدی جامعه هدف از آن ذینفع می‌شوند.

وی فعالیت جهادی را خودسازی و تلاش برای مفید بودن و مفید ماندن عنوان کرد و افزود:‌ این که با حضور خود در مناطق مختلف امید را به زندگی و خانواده‌های نیازمندان هدیه می‌کنیم بهترین و بیشترین دستمزدی است که دانشجویان جهادی می‌گیرند و تا روزها و ماه‌ها حالمان با این هدیه خوب است.

خبری‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت خود در گروه جهادی شهید خرازی‌زاده در استان یزد،‌ گفت:‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن مدارس و همچنین افزایش دغدغه‌های خانواده به ویژه خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه گوشی و یا تبلت برای آموزش مجازی نیستند دانشجو معلم‌های گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد تحت عنوان گروه جهادی شهید خرازی‌زاده با حضور در مناطق محروم استان دانش‌آموزان را گردهم آورده و با برنامه‌ریزی مشخص و منظم آموزشی از عقب ماندن تحصیلی آنها جلوگیری می‌کنند.

معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد با بیان این‌که فاز اول فعالیت آموزشی گروه جهادی شهید خرازی‌زاده در تابستان ۱۴۰۰ اجرا شده است،‌ تصریح کرد:‌ در این فاز بالغ بر ۱۲۰۰ دانش‌آموز محروم در سطح استان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط شیوع ویروس کرونا در هر کلاس درس ۱۰ دانش‌آموز شرکت و مباحث آموزشی را فرا می‌گیرند.

خبری‌زاده در خصوص فرآینده جذب و اعزام گروه‌های جهادی آموزشی و تربیتی در استان یزد تأکید کرد:‌ بعد از مرحله جذب تمام متقاضیان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کرده و با چگونگی نحوه آموزش در قالب گروه جهادی آشنا می‌شوند.

وی با بیان این‌که آموزش‌های گروه جهادی بر اساس سرفصل‌های تعیین شده انجام می‌شود اظهار کرد:‌ در بحث جهاد آموزشی تقویت و آموزش دروس ریاضی،‌ فارسی و اختلالات یادگیری مدنظر است.

معاون گروه جهادی شهید خرازی‌زاده یزد در ادامه اجرای طرح مشاوره جهادی را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این گروه جهادی در فاز دوم مأموریت امسال خود که از آذرماه آغاز شده دانست و بیان کرد:‌ قصد داریم در این بخش مباحث یادگیری و توانمندسازی دانش‌آموزان حاشیه شهرها و مناطق محروم را از قبل از مدرسه رصد و انشاالله ساماندهی کنیم.

خبری‌زاده گفت:‌ در گروه جهادی شهید خرازی‌زاده دانشگاه فرهنگیان استان یزد بالغ بر ۳۰۰ نفر از دانشجو معلم‌ها و‌ کادر آموزشی دانشگاه مشارکت دارند و تاکنون تمام شهرستان‌های استان و مناطق محروم شهر یزد را تحت پوشش آموزشی خود قرار دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مشکل دانش‌آموزان محروم و غیرمحروم کشور در حال حاضر فقط آموزش نیست،‌ تأکید کرد:‌ توجه به تربیت از جمله مهمترین مباحثی است که متأسفانه تاکنون آن طور که باید به آن توجه نشده است.

معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد آغاز جهاد تربیتی را یکی از اقدامات جدی انجام شده و در دستور کار گروه جهادی شهید خرازی‌زاده دانست و بیان کرد:‌ قصد داریم در فاز دوم فعالیت جهادی خود که از آذرماه امسال شروع شده دانشجومعلم‌ها و اعضای گروه جهادی را در خصوص جهاد تربیتی توجیه کنیم و بعد از آن در فاز سوم جهاد آموزشی خود بحث مهم و ضروری جهاد تربیتی را برای جامعه هدف که دانش‌آموزان در سطوح مختلف هستند اجرا می‌کنیم.

خبری‌زاده مباحثی نظیر خداشناسی،‌ ارزش‌های دینی و مذهبی،‌ وطن دوستی و عشق به میهن را از جمله سرفصل‌های تدوین شده برای جهاد تربیتی عنوان کرد و گفت:‌ در بحث جهاد تربیتی اول دانشجو معلم‌ها به عنوان سفیران آموزشی تبیین می‌شوند و بعد از آن متناسب با ظرفیت موجود نسبت به اجرای جهاد تربیتی اقدام می‌شود.

وی تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی ویژه مناطق محروم را از دیگر اقدامات انجام شده گروه جهادی شهید خرازی‌زاده در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ فعالیت‌های جهادی دانشجو معلم های یزد گسترده است و هرجا که نیاز به حضور باشد با تمام ظرفیت انجام وظیفه می‌کنیم.

معاون جهادی دانشگاه فرهنگیان استان یزد در پایان خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران توجه به مسائل آموزشی و تربیتی را تأکید کرد و گفت:‌ گروه‌های جهادی فرصت مناسبی برای جبران نواقص مختلف و کمک به توسعه همه جانبه هستند و امیدواریم دست‌اندرکاران با تفکر جهادی از گروه‌های جهادی برای ساخت ایران اسلامی بیشتر،‌ بهتر و به موقع حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک منابع استفاده شده:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *