رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی یزد:

روضه های خانگی پایگاهی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) است

لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان یزد ضمن گلایه از غفلت صورت گرفته نسبت به روضه‌های خانگی به عنوان پایگاهی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم در آینده مداحان تراز انقلاب داشته باشیم، باید آموزش درست، اصولی و واحد را با مشارکت همه متولیان تدوین و اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،سید علی مختاری رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی استان یزد شب گذشته در دیدار جمعی از ستایشگران با مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه وقتی قرار باشد یزد به عنوان حسینیه ایران باشد برای ما یزدی ها افتخاری از این بالاتر نیست که خود را خانوده امام حسین (ع) بدانیم که البته این خانواده، گستره وسیعی از خوش آمدگوی و کفش جفت کن مجالس تا مادح و واعظ و بچه هئیتی را شامل می شود.

وی افزود: برای مجموعه ستایشگری استان بزرگترین دستاورد ایجاد و حفظ وحدت و همدلی است چرا که گرد پرچمی جمع شدیم که عالم دیوانه اوست و همه عالم مدیون اویند.

مختاری در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد این حوزه از جمله معیشت مادحین و علی الخصوص پیشکسوتان اظهار داشت: نباید از پیشکسوتان عرصه ستایشگری غافل شد چرا که امروز اگر یزد حسینیه ایران لقب گرفته مدیون و مرهون زحمات این عزیزان است و برای تکریم و تعظیم این عزیزان یک راه حل ساده وجود دارد و آن هم اینکه تنها 1 درصد از بودجه فرهنگی دستگاه ها به متولیان جامعه ستایشگری تعلق گیرد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حسینیه ایران پابرجا باشد باید پیشکسوتان را تکریم کرده و زنده نگه داریم تا جوانان برای قدم گذاشتن در این مسیر ترغیب شوند.

آموزش، لازمه‌ی داشتن مداحان تراز انقلاب در آینده است

رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی استان‌؛ ورود جدی به مسئله آموزش را از دیگر مسائل مهم و اساسی حوزه مداحی برشمرد و گفت: اگر بخواهیم در آینده مداحان تراز انقلاب داشته باشیم و در این عرصه حرفی برای گفتن، باید آموزش درست، اصولی و واحد را با مشارکت همه متولیان تدوین و اجرایی نماییم و قطعا این مهم جز با همدلی و هم افزایی امکان پذیر نخواهد بود.

ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق ذخیره پیشکسوتان ستایشگری

مختاری در بخش دیگری از سخنانش با ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق ذخیره پیشکسوتان ستایشگری اضافه کرد: با تشکیل این صندوق می‌توان منابع را بهتر مدیریت کرد و با اعطای وام های کم بهره و کمک های حمایتی به بزرگداشت پیشکسوتان اهتمام ورزید.

وی ابراز داشت: تشکیل این صندوق می‌تواند دغدغه جمعیت را هم پوشش بدهد و با حمایت های مالی تسهیلاتی، زمینه ازدواج و فرزند آوری خانواده های این عزیزان را که تاکنون دیده نشده اند فراهم آورد.

این مقام مسئول در سخنان پایانی غفلت از جلسات روضه های خانگی را یکی دیگر از موارد مهم دانست و تصریح کرد: نباید اثرگذاری بانوان مداح را در جامعه دست کم گرفت متاسفانه در این زمینه کمتر توجه صورت گرفته چرا که برای بانوان مداح ما هیچ سیستم آموزشی ومرجع محکم نظارتی و ضمانت اجرایی برای این نظارت، وجود ندارد که در صورت توجه به این قشر تاثیر گذار می‌توان روضه های خانگی را به پایگاهی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *