هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت در شب های قدر

لینک کوتاه

فرمانده انتظامی شهرستان یزد به منظور پیشگیری از سرقت در شب های قدر هشدارهایی را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از پایگاه خبری پلیس ، آموزش و آگاه سازی شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سرقت را دارد، به همین منظور سرهنگ “سعیدزینلی” فرمانده انتظامی شهرستان یزد برای پیشگیری از سرقت در شبهای قدر، نکاتی را به شهروندان توصیه کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: از قرار دادن خودروها در معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید و در صورت مشاهده افراد مشکوک به سارق مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید .
وی از شهروندان خواست:از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید
زینلی یادآور شد:از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید ؛ سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند.
‏ سرهنگ زینلی بیان داشت:از آراستن فرزندان خود به طلاو جواهرات در مواقع غیرضروری خودداری کنید، زیرا کودکان و خصوصاً دختر بچه‌هایی که زیورآلات به همراه دارند، طعمه‌ی مناسبی برای سارقان هستند.
فرمانده انتظامی شهرستان یزد اظهار داشت:هیچ گاه فرزند خود را برای بازی به داخل کوچه نفرستید.مراقب فرزندان دلبند خود باشید.
وی ادامه داد: به کودکان خود بیاموزید در اماکن عمومی، خیابان ها، مراسم های ملی و مذهبی و اماکن شلوغ از جلوی چشم شما دور نشوند.
سعید زینلی گفت: فقط در صورت نیاز گوشی تلفن همراه را در اختیار کودکان در بیرون از خانه قرار دهید، در مواردی سارقان خیابانی گوشی های تلفن همراه را از دست کودکان چنگ زده و متواری شده اند.
وی افزود:حتی اگر اموال به سرقت رفته از نظر شما دارای ارزش مالی زیادی نیستند نیز پلیس را در جریان قرار دهید تا از بروز چنین اتفاق هایی در آینده پیشگیری شود و عاملان این سرقت ها که معمولا افراد معتاد ولگرد هستند و چون سلامتی فرزندان و کودکان مردم برای آنها اهمیتی ندارد با حالتی خشن طلای کودکان را به سرقت می برند هر چه زودتر شناسایی و دستگیر شوند
زینلی ادامه داد:زمان تردد در خیابان و استفاده از خودروهای عمومی، طلا و جواهرات خود را در معرض دید قرار ندهید تا باعث ‏تحریک و طمع سارقان نشود.
فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه افزود: هرگز کیف و وسایل خودرا در مسجد رها نکنید و یا آن را به فرزند کودک خود نسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *