دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی اینستاگرام

لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی چند نفر از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی»در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی ‌شان در یکی از شبکه‌ های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را انتقام گرفتن از شاکیان عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان یزد به شهروندان توصیه کرد: کاربران گرامی در فضای سایبر از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی خودداری کنند و در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد را نیز همواره مدنظر داشته باشند.
این مقام انتظامی ضمن هشدار به کسانی که با آبرو و حیثیت دیگر کاربران بازی می‌کنند، بیان داشت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاه‌برداران نادیده گرفته ‌شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.
وی گفت: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *