میانگین 54 درصدی سازش در پرونده های شورای حل اختلاف یزد

لینک کوتاه

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از میانگین صلح و سازش 54 درصدی در پرونده های شورای حل اختلاف یزد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد،محمدرضا حداد در این رابطه بیان داشت: از تعداد 3 هزار و 391 فقره پرونده قابل سازش در شورای حل اختلاف، تعداد یک هزار و 887 پرونده منجر به صلح و سازش شد.
این مقام قضایی با اشاره به ثبت میانگین 54 درصدی سازش در سال 1400 ظهار داشت: میزان صلح و سازش در اسفند ماه سال گذشته به رکورد 56 درصد رسید.
وی تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف از جمله صدور حکم و تلاش برای توافق و تراضی طرفین، خوشبختانه در شوراهای حل اختلاف استان یزد در عرصه صلح و سازش اقدامات بسیارخوبی صورت گرفته است.
حداد با بیان اینکه برنامه های سند تحول قضایی در حوزه صلح و سازش با جدیت در سطح استان پیگیری می شود، ابراز کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، موجب آرامش و آسایش و افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء رضایت مندی مردم می گردد.
وی بر احیای روحیه عفو و بخشش و گذشت در جامعه تأکید کرد و گفت: صلح و سازش دارای ابعاد معنوی، انسانی و اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است و تغییر نگاه مردم به صلح و سازش و احیای روحیه بخشایش موضوعی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *