تعامل با دانشگاه آزاد استان برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های یزد

لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی استان بر تعامل با این دانشگاه برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های استان یزد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد،مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد نیز در این نشست با بیان این که به مجموعه دانشگاه آزاد یزد افتخار می‌کنیم، گفت: این دانشگاه در طول سالیان گذشته منشأ خیروبرکت بوده و مطمئن هستیم در ادامه خواهد بود.
وی با اشاره به این که سازمان برنامه‌ریزی کشور به دنبال کوچک کردن گسترش دانشگاه‌های دولتی و هدفمند و محدود کردن آن است، افزود: ما در سطح استان نیز به دنبال این رویکرد هستیم و ناگزیر به استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها هستیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان این که تعامل با دانشگاه آزاد استان به تکمیل زنجیره استفاده از حداکثری از ظرفیت‌ها کمک می‌کند، افزود: وقتی سیستم خرد شهرستان تا کلان استان و ملی بفهمند که این حجم امکانات ارزشمند در این دانشگاه وجود دارد قطعاً دیگر منابع به سمت این نمی‌روند که از بودجه و امکانات کشور صرف ایجاد دانشگاه دولتی جدید شود.
وی با تأکید بر لزوم اصلاح در مجموعه سیاست‌گذاری در بحث آموزش عالی، تصریح کرد: نهایت تلاش را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد و درخواست ما این است که سیستم دانشگاه پررنگ‌تر و مؤثرتر برای ارائه این توانمندی‌ها حضور پیدا کند.
دهقانی زاده عنوان کرد: آمادگی داریم تا در بحث‌ها، حوزه‌ها و کارگروه‌ها و نمایندگان از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد حضورداشته و ضمن مشارکت در بحث‌ها، زمینه ارتباط تعامل در حوزه‌های مختلف برقرار شود.

وی با اشاره به زمینه‌های متنوع همکاری ازجمله زیربنایی وزیر ساختی تا اجتماعی و فرهنگی و پژوهشی، افزود: ضمن زمینه‌یابی حوزه‌های مشارکتی با کمک دانشگاه، سعی می‌کنیم فضای خوب و مناسبی برای توسعه تعاملات و ارتباطات شکل بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در ادامه گفت: اگر دانشگاه نتواند نقش خودش را در توسعه، تسهیل فرآیند توسعه و تحول در توسعه استان ایفا کند قاعدتاً این دو بدنه از هم جدا می‌شود نقشی که متاسفانه در استان یزد دانشگاه‌های مادر کمتر ایفا کردند.
وی با اشاره به این که حدود 60 درصد کاشی و سرامیک کشور در استان تولید می‌شود، افزود: چرا کاشی و سرامیک ما فقط صادرات خاک، آب و کیمیای بی‌نظیر استان است و دو دانشگاه دولتی و بزرگ ما چه نقشی در روند تحولی این صنعت داشته‌اند.

دهقانی زاده ایفای نقش دانشگاه‌ها در حوزه‌های فعال صنعت استان را خواستار شد و عنوان کرد: باید این مسائل بخشی در فرآیند کوتاه‌مدت و بخشی دیگر فرآیند میان‌مدت و بلندمدت اصلاح شود.
وی با اشاره به این که سهم 12 درصدی ارزش‌افزوده استان یزد در صنعت نساجی، گفت: پوشاک هسته اصلی ارزش‌افزوده نساجی است که اگر پوشاک به این صنعت در استان اضافه شود، ارزش‌افزوده این حوزه به 20 درصد می‌رسد.
زمینه‌های همکاری در حوزه معدن، برق و کشاورزی از دیگر حوزه‌های موردنیاز تعامل صنعت و دانشگاه بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد به آن اشاره کرد.
دهقانی زاده همچنین خواستار بررسی ظرفیت‌های زیرساختی دانشگاه آزاد برای مشارکت در طرح یزد نوین شد و این ظرفیت را فوق‌العاده توصیف کرد.
وی در پایان بر حضور و مشارکت حداکثری دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در بخش بهداشت و درمان به همراه سایر بخش‌های تأثیرگذار در استان تأکید کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد همچنین گفت: در اسفندماه گذشته بیش از ۲۱ رویداد در دو بخش ایده آرا و اسندآپ ویکند برگزار و طی آن بیش از ۵۱۰ ایده را دریافت کردیم که ۶۰ ایده به‌عنوان برترین‌ها برگزیده و معرفی شدند.

وی افزود: هم‌اکنون این دانشگاه به‌عنوان بزرگترین دانشگاه استان با ۱۶ هزار دانشجو، ۴۵۰ هیات‌علمی تمام‌وقت، ۴۰۰ هیات‌علمی مدعو، بیش از ۸۵۰ کارمند و ۱۰ واحد در شهرستان‌ها در حال عرصه خدمات آموزشی است.
افزون بر ۸۰ هزار دانشجو در مراکز آموزشی استان یزد تحصیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *