بررسی طرح پر حاشیه میدان جانباز در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد

لینک کوتاه

علی اعتباری عضو شورای شهر یزد در ارتباط با این طرح با اشاره به اینکه آمار ارائه شده در ارتباط با طرح میدان جانباز مربوط به سال 98 است اظهار داشت: وضعیت ساخت و ساز و بهره‌برداری‌ها در این طرح تغییر کرده و لازم است که با اطلاعات به روز شود و بر اساس اطلاعات جدید اقدام به ارائه طرح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد،علی اعتباری عضو شورای شهر اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در ارتباط با این طرح سه خطه شدن ورودی خیابان تیمسار فلاحی به چهارراه در نظر گرفته شده که با توجه به تعبیه مسیر راستگرد،‌ خط سوم عملا از ورودی چهارراه خارج شده و تاثیری در کاهش بار ترافیکی نخواهد داشت.
ابوترابی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع ترافیک میدان جانباز به صورتی قفل می‌شود که شهروندان تا 40 دقیقه هم در این ترافیک معطل می‌شوند.
رئیس کمیسیون محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در محل‌های مختلف میدان‌هایی بود که از قدیم وجود داشته‌اند ولی با اصلاح آن از جمله در میدان سیدحسن نصر‌الله و تبدیل آن به چهارراه نه تنها مشکل ترافیکی برطرف شد بلکه رضایت شهروندان را هم به دنبال داشت.
مرتضی شایق رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هم با اشاره به ترافیک بسیار بالای میدان جانباز گفت: علاوه بر اینکه این طرح را دنبال می‌کنیم باید طرح جایگزین آن را هم بررسی کنیم تا در زمان اجرای طرح با مشکل روبه‌رو نباشیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر گاهی ترافیک میدان جانباز تا دو کیلومتر بعد از میدان هم می‌رود و با توجه به وضعیت منطقه که با تراکم آپارتمان‌ها روبه‌رو است،‌ در صورتی که مسیر جایگزین آزادسازی شود،‌ بخش قابل توجهی از این ترافیک کم می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه کاملا مشهود است که طرح مربوط به سه سال قبل به هیچ عنوان در حال حاضر پاسخگو نیست که بخواهیم اجرا کنیم.
شایق گفت: پیشنهاد من این است که این منطقه به عنوان یک پهنه توسط مشاور مورد بررسی قرار گیرد و معابر و بخش‌های مختلف آن هم مورد بررسی قرار گیرد.
فخر‌السادات خامسی هم در ارتباط با این طرح با اشاره به اینکه این میدان با ترافیک حادثه ساز روبه‌رو نیست گفت: اکثر ترافیک‌های ایجاد شده در این میدان به دلیل ایام مدارس است و به نظر می‌رسد بحث ترافیکی این منطقه بیش از آن که مربوط به میدان باشد،‌ مربوط به خیابان تیمسار فلاحی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *