توسعه فیبرنوری و گسترش تکنولوژی 5G از اهداف مخابرات یزد در سال جدید است

لینک کوتاه

مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اولویت های سال جدید مخابرات را بر مبنای توسعه فیبرنوری و گسترش تکنولوژی 5G در استان بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، زارع در این نشست که به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات” نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار “، اظهار داشت: یکی از ارکان مهم توسعه خدمات دیجیتال در کشور، توسعه ارتباطات است، که باید از زیر ساخت های شرکت مخابرات ایران بخصوص در حوزه فیبرنوری استفاده شود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مخابرات استان، توسعه فیبر نوری برای منازل است و تلاش داریم ۸۰ درصد منازل استان را تا پایان سال آینده تحت پوشش این تکنولوژی قرار دهیم.

زارع در ادامه سخنانش توضیحاتی در خصوص راه اندازی دو سایت جدید G5 همراه اول در دهه فجر سال گذشته بیان کرد و افزود: امیدواریم در حوزه شبکه تلفن همراه نیز با راه اندازی این تکنولوژی در سطح استان، مشترکان همراه اول از سرعت اینترنت بالایی بهره مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه یزد در ادامه این نشست گزارش خود را در سه حوزه وضعیت شاخص های مخابراتی، عملکرد یکسال گذشته و برنامه های سال جاری مخابرات استان یزد بیان کرد و افزود: در شاخص ارتباطی تلفن ثابت،در حال حاضر بالغ بر 559 هزار شماره است بنا به دستور عمل ابلاغی برخی خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگر واگذار شده که نسبت به سال گذشته حدود ۱.۶ درصد ضریب نفوذ در استان کاهش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه یزد یکی از شاخص های مهم مخابرات را شاخص دیتا دانست و افزود: در حال حاضر تعداد پورت‌های ADSL استان بالغ بر ۱۶۶ هزار، تعداد پورتهای VDSL در استان دو هزار و ۱۸۳ مورد و در بخش FTTH تعداد چهار هزار و ۴۹۳ پورت در استان مشغول بکار است.

در پایان، خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در نشست، سئوالات مخابراتی خود را با مدیر مخابرات منطقه یزد در میان گذاشتند و دکتر زارع به آنها پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *