برگزاری مراسم گرامی‌داشت مقام والای استاد در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

لینک کوتاه

مراسم گرامی‌داشت مقام والای استاد با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و استادان در واحد یزد برگزار شد

به گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مراسم جشن روز استاد، سال گذشته را سالی پر از خیر و برکت برای دانشگاه های آزاد کل استان دانست و گفت: سالی که گذشت در واحدهای استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آن ها را گسترش دهیم.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در حوزه درآمدها، به دنبال کاهش وابستگی به شهریه دانشجو هستیم و در سال قبل، استخر پرورش ماهی و نیروگاه برق خورشیدی در اشکذر، مجتمع گردشگری علمی در واحد تفت و کارگاه دوخت لباس در دانشگاه آزاد اسلامی خاتم را ایجاد کردیم و طرح‌های درآمدزایی دیگری را در سال پیش رو افتتاح خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: برای تعلق داشتن شرکت‌ها به دانشگاه، متعهد شدیم فروش محصولات شرکت پدیده قرن ایساتیس با تولید بیش از ۱۶ محصول شوینده بهداشتی در سطح استان و کشور را بر عهده گیریم.

وی متذکر شد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با  ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی، در کنار  یادگیری دروس  تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده اند خواهیم داشت.

محمدرضا دهقانی اشکذری این دستاوردها را نتیجه همدلی و تلاش همکاران واحد‌های استان دانست ‌و ابراز امیدواری کرد در سال جدید با کوشش بیشتر بتوان بر افتخارات دانشگاه افزود.

حجت الاسلام حسن زارع  وظیفه همه معلمان را گرفتن دست بشر و قرار دادن در دست خدا دانست و گفت: ارزش کار معلمی از نگاه پیامبر (ص)؛  «إنَّ مُعَلِّمَ الخَیرِ یَستَغفِرُ لَهُ دَوابُّ الأرضِ ، و حِیتانُ البَحرِ ، و کُلُّ ذی رُوحٍ فِی الهَواءِ، و جَمیعُ أهلِ السَّماءِ و الأرضِ» یعنی:جنبندگان زمین و ماهیان دریا و هر جاندارى در هوا و همه اهل آسمان و زمین براى آموزگار خوبیها آمرزش مى طلبند، است.

حجت الاسلام زارع، پیامبر  اکرم(ص) را از منظر قرآن کامل‌ترین معلم دنیا برشمرد و اذعان کرد: مقام معلمی، بسیار والا است و استغفار و بخشش از طرف کائنات برای این جایگاه اتفاق می‌افتد.

وی با ذکر دو ویژگی معلم از نگاه قرآن ادامه داد: اولین شرط معلمی سوختن است و باید سوخت و  مشکل و درد مخاطب را تشخیص داد و باکمال فروتنی و تواضع به تعلیم و تربیت دانشجویان اهتمام ورزید. دومین شرط معلمی حریص در برقراری ارتباط و کمک کردن به مخاطب است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد، حوادث اتفاق افتاده در عالم را بزرگترین درس برای کسانی که خواهان درک حقیقت هستند دانست و گفت: امروز دانشجویانی از دانشگاه های آمریکا برخواسته اند که بعضاً بی دین هستند و از غزه حمایت می کنند، جوان مسلمان در کشور ایران باید قابلیت تجزیه و تحلیل حوادثی  که در عالم اتفاق می افتد داشته و نسبت به آن ها بیگانه نباشد.

وی ادامه داد: استادان ما به صحبت های حکیمانه مقام معظم رهبری به صورت ویژه توجه کنند و بدانند که علم بدون تزکیه جز درد و رنج برای بشر چیزی به همراه نخواهد داشت.

در ادامه از روسای سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، اساتید ترفیع یافته و کسانی که به درجه بازنشستگی نائل شده‌اند با اهدا لوح تقدیر شد.

شایان ذکر است این برنامه با خوانندگی صالح جوکار و اجرای محمد بینایی ادامه یافت و صندلی داغ؛ با حضور اساتید پیشکسوت و بیان خاطرات آن ها از دانشگاه آخرین برنامه این جشن بود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *