استاندار یزد:

مدیریت شهرستان یزد متفاوت است

لینک کوتاه

استاندار یزد ضمن متفاوت خواندن شهرستان یزد و مدیریت آن در مقایسه با سایر شهرستانهای استان، از عضویت فرماندار و شهردار مرکز استان در شورای معاونین استانداری برای اولین بار در راستای طرح مستقیم مسائل و تسریع در رفع آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،«مهران فاطمی» در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان یزد که امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه در سالن شهید عباسپور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار سابق، وی را شخصیتی مردمی، جهادی، کارشناس و به جد پیگیری کننده مسائل و اهل تعامل و همچنین فردی با اخلاق حسنه خواند و گفت: با جابجایی ایشان به شدت مخالف بودیم و با اصرار شدید ایشان ان جابجایی انجام شد و الا ن در دفتر امور شهری استانداری که جایگاهی مهم و اسای در مورد شورای شهر و شهرداران محترم است از خدماتشان بهره خواهیم گرفت .

وی فرماندار جدید شهرستان یزد را نیز فردی از خاندان اصیل، ولایت مدار و با اخلاق حسنه خواند و با اشاره به این که ایشان منشا خدمات زیادی در شورای شهر یزد بودند، از او به عنوان فردی مردمی و مسلط به مسائل شهرستان یزد و برخوردار از تمام شاخص‌های یک فرماندار یاد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری سایر بخشها همان مسیر فرماندار سابق را دنبال کند.

استاندار در ادامه شهرستان یزد را یک شهرستان متفاوت نسبت به سایر شهرستانهای استان و به طبع مدیریت آن را نیز متفاوت خواند و از ویژگی‌های این شهرستان به قرار گرفتن در مرکزیت استان، برخورداری از افزون بر نیمی از جمعیت استان، وجود بافت ارزشمند تاریخی و ظرفیت بی‌بدیل میراث فرهنگی، گردسگری و صنایع دستی، حاشیه نشینی و اسکان قریب به ۱۳۰ هزار حاشیه نشین در اطراف یزد، حضور اتباع مجاز و غیر مجاز، واقع شدن محلات کمتر برخوردار در کنار محلات برخوردار، وجود احزاب و شخصیت‌های با سلایق متفاوت را ذکر کرد.

وی با پیچیده خواندن ایجاد وفاق در چنین شهرستانی، گفت: اگر مجموعه فرمانداری به خوبی عمل نکند، مطالبات و مشکلات مردم شهرستان سر ریز به استانداری که باید سیاست‌های کلان استان را دنبال کند، خواهد شد.

عضویت فرماندار و شهردار مرکز استان در شورای معاونین استانداری

فاطمی اعلام کرد: در همین راستا نیز فرماندار و شهردار مرکز استان را برای اولین بار جزو شورای معاونین استانداری قرار دادیم تا ارتباط مستقیم و بی واسطه‌ای نیز با آنها در این شورا داشته باشیم.

استاندار اضافه کرد: در بحث مدیریت واحد شهری نیز معاونین و مدیران مرتبط با حوزه مدیریت شهری در صحن شورا حاضر و مسائل اساسی شهر را بدون پیچیدگی‌ها اداری طرح می‌کنیم تا در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

«سید محمد رستگاری» فرماندار سابق یزد که به سمت مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد منصوب شده است نیز در این مراسم توفیق خدمت گذاری در نظام جمهوری اسلامی را یم موهبت الهی خواند.

وی که از اسفند سال ۱۳۹۷ به عنوان فرماندار یزد منصوب شده است، افزود: مرکز استان یزد که جمعیتی بالغ بر جمعیت کل دیگر شهرستانهای استان است علی رغم سرمایه های عظیم انسانی و زیرساختهای مناسب و شاخص ها برجسته‌ی متعدد، به دلیل قرار گرفتن در مرکز استان از نارسایی های مزمن به ویژه محلات قدیمی و کمتر برخوردار رنج می برد که نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی دارد.

رستگاری در ادامه گزارش مختصری از فعالیتهای چندین ساله خود ارائه کرد و گفت: ریل گذاری‌‎هایی در زمینه‎هایی مانند ساماندهی اتباع خارجی، طرح های دانش بنیان، ساماندهی کوره های آجر پزی، مدیریت آب و ساماندهی بازار و مباحث امنیتی آن، ایجاد شهرک ضایعات، ساماندهی کارگران ساحتمانی نیز صورت گرفته که تحقق اهداف آنها زمانبر و نیاز به تداوم حمایت‌های لازم از سوی مسئولان و مردم دارد.

«سید محمدرضا مدرسی» فرماندار جدید شهرستان یزد هم در پایان این مراسم از برنامه های خود به تلاش برای اجرای سیاستهای کلان دولت مردمی، پاسداشت میراث اسلامی، توسعه گردشگری با توجه توانمندی‎ها و ظرفیتهای این حوزه، نگاه ویژه به مسائل حاشیه نشینی، حمایت از ظرفیتهای علمی و نخبگانی در جهت توسعه دانش بنیان‌ها و استارتاپها، توسعه اشتغال آفرینی به ویژه با بازآفرینی واحدهای کوچک، اهتمام به نشاط اجتماعی و مسائل مربوط به بانوان، حوزه آب و سایر بخشها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *