دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری در دومین جشنواره شهید چمران اعلام کرد:

دانشگاهیان زنجیرهای بیان شده در جهاد تبیین را به مدل‌های اجرایی تبدیل کنند

لینک کوتاه

دومین جشنواره شهید چمران با حضور دانشگاهیان و مسئولان استان به مناسبت تجلیل از اساتید فرهیخته استان در سالن آمفی تئاتر سلطانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در دومین جشنواره استانی «شهید دکتر مصطفی چمران» با اشاره به فقه در نظام تشیع اظهار کرد: فقه فرامین الهی را با یک سری قاعده‌مندی‌های ملموس راه را به سایر افراد نشان داده است.

وی افزود: دشمن تلاش کرد تا جریان روحانیت را در جامعه با مشکل مواجه کند، اما ما شاهد شکست نقشه‌های دشمن در این راستا هستیم و با توجه به سه گام خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است می‌توان دریافت که این سه گام برگرفته از دانش عظیم ایشان در حوزه فقه، تدابیر ایشان در حوزه راهبرد جهان اسلام و تجربه‌های ایشان در میدان مبارزات انقلابی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصریح کرد: امروز مرز ایران مرز‌های جهاد نیست و جریان‌های دنیا بیانگر این است که ما به درستی توانستیم انقلاب اسلامی را به جهانیان صادر کنیم.

وی افزود: موشک‌های ایران از خوزستان به پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در عراق شلیک شد تا به دشمن نشان دهیم که هم از نظر تجهیزات و هم از نظر راهبرد و رهبر کسی توان مقابله با ایران را ندارد و به کسی اجازه تجاوز به کشور و امنیت ملت ایران داده نخواهد شد.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه دانشگاهیان باید در عرصه جهاد تبیین زنجیره‌های بیان شده از سوی رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب را باید به مدل‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف تبدیل کنیم، گفت: باید در مراسم‌های مختلف مانند جشنواره‌های استانی، از اساتیدی که ترکیب علم و دین، علم و عمل و سنت و مدرنیته را باهم پیش بردند و جوانان زمان خود را با خود همگام کردند مانند شهید چمران بیش‌تر یاد شود و مسیر این شهید بزرگوار نیز توسط اساتید امروز شناخته و پیموده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به نزدیک شدن به آستانه انتخابات در کشور تصریح کرد: اصل مشارکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان صالح و کارآمد دو اصل مهمی است که باید به آن توجه شود که اولین راه در این راستا در ارتباط دانشجو و استاد است؛ باید هم رای داد و هم تواصی به رای کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زارع نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انسان باید خود را برای عرصه‌های جهادی مختلف در زندگی آماده کند، اظهار کرد: آسان‌ترین جهاد جهاد امروز است که دشمن را می‌شناسیم و سخت‌ترین جهاد نیز جهادی است که پیچیدگی‌های شناختی دارد.

وی افزود: امروزه ما به قدرتی رسیدیم که به دشمن سیلی می‌زنیم و او توان پاسخگویی ندارد و این قدرت نظامی کشور را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: اگر ما در عرصه جنگ شناختی نتوانیم رسالت فهم و بصیرت و تشخیص درست را نتوانیم انجام دهیم، مطمئنا به مشکلات بزرگی خواهیم خورد و راه را گم خواهیم کرد.

وی افزود: باید میدان جنگ را به درستی بشناسیم و خوب به آن عمل کنیم و تنها راه آن تولید علم و فناوری و گره‌گشایی مسیر بشر است.

زارع با بیان اینکه در تولید علم باید تقوا را پیشه کرد، گفت: نباید حتی در تولید علم تقوا را فراموش کنیم، زیرا این فراموشی باعث ایجاد علمی می‌شود که به بشر آسیب می‌رساند و مشابه این موضوع را در سال‌های گذشته به خوبی در سایر کشور‌ها مشاهده کردیم.

در پایان از اساتید فرهیخته بسیجی استان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *