تامین و توسعه زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان میبدی پیگیری شود

لینک کوتاه

امام جمعه میبد گفت: همه دستگاه‌های اداری و بخش‌های خصوصی و صنایع باید با مهم دانستن ورزش و با داشتن پیوست و رویکرد فرهنگی و اجتماعی در این حوزه به خصوص در تامین زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری طل.ع یزد به نقل از بام میبد،آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان و فعالان ورزش استان یزد و شهرستان افزود: متاسفانه هنوز برای تامین زیر ساخت‌های ورزشی و سلامت برای بانوان  اقدامات اساسی انجام نشده و باید همه بانوان و همه اقشار مردم از زیرساختهای ورزش ، سلامت و نشاط  بهره مند شوند و با  رعایت معیارهای فرهنگی و اخلاقی نسبت به ورزش کردن و سلامتی توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر تامین عادلانه زیرساخت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: همه مردم باید درمنطقه‌های مختلف شهر متناسب با منطقه خود از زیرساختهای ورزشی بهره‌مند و به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان روند تخصیص اعتبارات به حوزه ورزش گفت: مجموعه اداره‌ها و سازمان‌ها به خصوص شهرداری باید همانند سپاه و بسیج نسبت به حوزه ورزش و فراهم کردن زیرساختهای ورزشی توجه ویژه داشته باشند و همچنین اعتبارات خیری شهرستان نیز به سمت این حوزه سوق داده شود.

سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد هم گفت: بعد از حوزه فرهنگی اعتبارات خیری در حوزه ورزش هزینه شده و پروژه‌های خوبی به ثمر رسیده است و از اولویتهای شهرستان در سال ۱۴۰۱ نیز فراهم کردن فضاها و زیرساخت‌ها از جمله احداث استودیوی ورزشی در شهرستان ، تکمیل پیست دوچرخه سواری و سالن ورزشی شهیدیه و اجرای عملیات  سالن ورزشی بفروییه  در دستور کار قرار گرفته‌است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد هم گفت: ورزش و جوانان استان یزد در سال ۱۴۰۱ نسبت به شناسایی پروژه‌های ورزشی نیمه تمام ۶۰ درصد تکمیل شده و تکمیل آنها با ایجاد صندوق مسئولیتهای اجتماعی در سراسر اهتمام ویژه دارد.

علیرضا پورسلمان ادامه داد: شناسایی بستر توسعه ورزش در دستور کار قرار گفته و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی استاندارد و ظرفیت داشتن بیش از ۲ تیم ورزشی فوتبال در میبد و سایر شهرهای استان نیز با تامین اعتبار  از منابع مختلف و همکاری همه محقق می‌شود.

وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی از تیم‌های ورزشی به صورت پایه‌ای و  برای ادامه یافتن فعالیت‌های ورزشی جوانان و حضور آنها در لیگ های برتر تاکید کرد.

محمد رضا زارع رییس اداره ورزش و جوانان میبد هم با ارایه فعالیت‌ها و مسابقه‌ها و اعزام‌های  ورزشی انجام شده و بیان اولویتهای ورزشی سال درخواست مصوب شدن تامین اعتبارات پیش بینی شده برای تکمیل پروژه‌ها کرد و کمبود تشکل‌های حمایت کننده و فعالیت تنها یک تشکل شناسنامه دار در حوزه ورزش را یادآور شد.

هم اکنون سه هزار نفر ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و در مجموع  حدود ۱۰ هزار ورزشکار در میبد فعالیت دارند و مرکز این شهرستان ۱۰۷ نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *