انتقاد دبیر فراکسیون گردشگری مجلس از عدم پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری

لینک کوتاه

به گزارش طلوع یزد، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دبیر فراکسیون گردشگری مجلس دیدار و در خصوص ظرفیت های گردشگری و راه های رونق این صنعت در استان یزد بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر محمد صالح جوکار در این نشست با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در حوزه گردشگری در استان یزد گفت: در شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ توجه خوبی به پرورش اسب شده و شاهد برگزاری مسابقات کشوری اسبدوانی در استان یزد هستیم.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس به ارتباط موثر حوزه گردشگری با اقتصاد کشور و تولید ثروت اشاره کرد و افزود: تاکنون در بخش حوزه های اقامتی سرمایه گذاری‌هایی شده، ولی از نظر زیرساخت های این بخش با مشکل مواجه هستیم و در زمان پیک برنامه ها، در استان یزد هیچ مکان اقامتی متناسب این امر وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد جاذبه ها، ایده‌ها و ظرفیت های بسیار خوبی در استان یزد وجود دارد که اگر شامل تسهیلات و حمایت ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شود، بدون شک شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در حوزه گردشگری داخلی نیازمند ارائه برنامه های جذاب برای سنین مختلف هستیم، گفت: باید برای افراد درسنین مختلف یک خانواده گردشگر که از شهری به شهر دیگر مسافرت می کنند، برنامه های متنوع داشته باشیم تا جاذبه بیشتری ایجاد شود.

جوکار ضمن انتقاد از بانک ها به علت عدم همکاری در جهت رشد صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک ها همکاری خوبی در زمینه اعطای تسهیلات به مشاغل مرتبط با گردشگری ندارند و تمایل آنها بیشتر به سمت پرداخت تسهیلات به صنایع بزرگ و زودبازده است؛ در حالی که سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در میان مدت می تواند مشاغل زیادی متناسب بارشته های اشخاص جویای فعالیت در این زمینه ایجاد نماید

نماینده مردم افزود: در زمان شیوع بیماری کرونا، بخش گردشگری با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد که باید برای راه اندازی و احیای مجدد این بخش ها برنامه ریزی شود.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد قطب گردشگری سلامت کشور است اضافه کرد: 45 درصد تخت های بیمارستانی استان یزد به بیماران غیر یزدی از استان های جنوبی کشور اختصاص یافته که برای درمان به این استان مراجعه می کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 450 مرکز در استان یزد وجود دارد که غالبا فضای مناسبی برای اسکان گردشگران سلامت را ندارند که با اعطای تسهیلات جهت بهسازی و تعمیر این مجموعه ها، می توان گام موثری در زمینه افزایش مدت تمایل به اقامت گردشگر برداشت و باتوجه به اینکه این افراد اغلب بضاعت مالی خوبی ندارند، با این اقدام بخشی از مشکلات این قشر نیز حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *