رئيس پليس فتا استان يزد:

شهروندان فریب تبلیغات دروغین فروش بلیط کنسرت را نخورند

لینک کوتاه

رئيس پليس فتا استان يزد با بيان اينکه شهروندان براي تهيه بليط کنسرت به صورت آنلاين مراقب باشند تا در دام مجرمان سايبري گرفتار نشوند، گفت: بازار خريد و فروش بليط کنسرت رونق گرفته و مجرمان سايبري با سوءاستفاده از اين شرايط به دنبال کلاهبرداري‌‎ ‎از شهروندان هستند.

به گزارش طلوع یزد، سرهنگ “حسن ابوالحسینی” در تشریح این خبر تصریح کرد: شهروندان برای خرید بلیط کنسرت فقط از سایت‌های رسمی اعلام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نمایند و به هیچ وجه از سایت دیوار، شیپور و یا سایت‌های واسط، خرید نکنند.
رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به حجم بالای فروش بلیط در فضای مجازی تاکید کرد: در فضای مجازی، شاهد انتشار و تبلیغ فروش بلیط درسایت دیوار و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم که این امر علاوه بر ایجاد بازار سیاه، روشی مطمئن برای خرید بلیط نبوده و احتمال اینکه این تبلیغ از سوی مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان باشد بسیار زیاد است.
سرهنگ ابوالحسینی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران با درج آگهی‌های فریبنده در سایت دیوار یا شبکه های اجتماعی، اعتماد قربانیان را جلب کرده و پس از دریافت وجه، اقدام به فروش بلیط تقلبی کرده و پس ازآن پاسخگو نمی باشند وخریداران بلیط، موقعی که برای ورود به سالن کنسرت مراجعه می کنند، تازه متوجه تقلبی بودن بلیط خود می شوند.
ابوالحسینی گفت: کلاهبرداران در ترفند دیگری ممکن است قربانیان را به صفحات جعلی جهت واریز وجه بلیط هدایت کرده و سپس مبادرت به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها کنند.
این مقام انتظامی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی cyberpolice.gov.ir‏ و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌ رسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *