رشد بالای صدور اسناد کاداستری روستاهای استان یزد

لینک کوتاه

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به رشد بالای صدور اسناد کاداستری اراضی و املاک روستایی گفت: در سال گذشته مجموعا ۳هزار و ۴۰۰ سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شد که امسال فقط در هفت امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جلد صادر شده است.

به گزارش طلوع یزد، مهدی اقبال در این خصوص اظهار داشت: بر اساس قانون الحاق صدور سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن استان یزد و بر اساس تفاهم نامه با اداره ثبت اسناد و املاک در سال گذشته انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۴۳۶ جلد سند به عنوان سهمیه برای شهرها و روستاهای مشمول طرح در نظر گرفته شد که در پایان سال، بیش از ۳ هزار و ۴۶۱ جلد سند صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه عملکرد یکسال ۱۴۰۱ نسبت به سهمیه اعلامی ۲۳۳ افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از این نظر، یزد رتبه اول کشور را کسب کرده است.

اقبال با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال ۱۴۰۱ مجموعا یکهزار و ۳۳۶ جلد سند در این بخش صادر شده است ، ادامه داد: امسال با رشد ۲۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۳ هزار و ۵۱۵ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.
وی با درخواست از مردم مناطق روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای اسناد خود و نیز تعویض اسناد دفترچه ای یادآور شد: با توجه به اینکه سندهای دفترچه‌ای برابر قانون جامع حدنگار از درجه اعتبار ساقط شده ، با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

وی درباره وضعیت آمار امسال هم گفت: با تلاشهای جهادی و نذر خدمت همکاران و همکاری گسترده هر دو مجموعه در قالب قانون ساماندهی ، سهمیه یکساله که حدود 3 هزار ۱۰۰ جلد بوده در ۶ ماه نخست سال محقق شد و امیدواریم با این روند ، تا پایان سال رشد بالا و فوق العاده ای را در صدور اسناد روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *