فرزند خردسال، دل اولیاء دم را برای گذشت نرم کرد

لینک کوتاه

رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف زندان یزد یک فقره پرونده قصاص نفس منجر به سازش شد.علیرضا حسین بیگی در این رابطه بیان داشت: قاتل همسر خود را در اثر عدم کنترل هیجان و تصمیم ناگهانی و نداشتن هیچ گونه نقشه قبلی به قتل رسانده بود که با احساس ندامت زیاد و اقرار صریح در این...

به گزارش طلوع یزد، علیرضا حسین بیگی در این رابطه بیان داشت: قاتل همسر خود را در اثر عدم کنترل هیجان و تصمیم ناگهانی و نداشتن هیچ گونه نقشه قبلی به قتل رسانده بود که با احساس ندامت زیاد و اقرار صریح در این رابطه و مذاکره دبیر ستاد اقامه نماز استان با خانوداه اولیا دم و تلاش بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف زندان منجر به صلح و بخشش شد.
این مقام قضایی با اشاره به سند تحول قضایی که به مقوله گسترش ظرفیت های صلح و سازش می پردازد تصریح کرد: یکی از راهکارها در راستای توسعه جایگزین های رسیدگی های قضایی، اصلاح ذات البین میان طرفین دعوا و توسعه فرهنگ بخشش و سازش است که تحقق این مهم نیز ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را می کاهد و در نتیجه آن، امور مردم تسهیل و تسریع می گردد و رضایت مندی مراجعین را بدنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات آنی اشتباه، عدم کنترل خشم، دور شدن از حق، موجب بروز اختلافات اصلی میان افراد شده و سپس حادثه رخ می دهد.
حسین بیگی، کسب مهارت های حل مساله تصمیم گیری و همدلی را برای آحاد جامعه ضروری دانست و گفت: افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و همچنین توانمندی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت افراد می تواند در حل چالشهای روزمره و تعالی زندگی اجتماعی موثر باشد.
وی روحیه صلح، سازش و گذشت را یک نیاز مبرم در جامعه دانست و اظهار داشت: مطابق با تعالیم اسلامی ثواب زندگی دوباره بخشیدن به یک فرد برابر با نجات مردم جهان است.
وی افزود: حلاوتی که در عفو و گذشت است در انتقام نیست و اولیای دم با گذشت از قاتل فرزند خود، کار بسیار بزرگ و خدا پسندانه‌ای انجام دادند.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: ترویج فرهنگ صلح و سازش با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه ریش‌سفیدان، بزرگان محل و معتمدان به منظور توسعه مصالحه رویکرد دستگاه قضا است.
وی در پایان از تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف 20 ویژه زندان که بی بدیل در امر صلح و سازش فعالیت می کنند، قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *