محمدرضا فلاحتی در جمع نمایندگان کارگر و کارفرمای میبد:

تاسیس هنرستان های جوار کارگاهی آینده نگری برای تامین نیروی کار است

لینک کوتاه

یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی کار برای واحدهای تولیدی و کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده در استان تاسیس هنرستانهای جوار کارگاهی است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در نشستی با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فرماندار میبد، مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد و جامعه کارفرمایی و نمایندگان کارگری شهرستان میبد، مسائل و مشکلات صنعت و کارگران این شهرستان بررسی شد.
محمدرضا فلاحتی در این نشست بر تشکیل جلسات سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایی و کارگری در تمامی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: نشست نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی و نمایندگان تشکلات کارگری در استان و شهرستان ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات صنعت و کارگری برنامه ریزی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: با توجه به حضور بیش از 23 هزار بیمه شده اجباری در میبد و با احتساب خانواده های آنها، بالغ بر 80 تا 90 درصد شهرستان را جمعیت کارگری تشکیل می دهند؛ همین امر باعث شده مسائل و مشکلات جامعه کارفرمایی و کارگری این شهرستان بیش از پیش مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
وی یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی کار برای واحدهای تولیدی و کاهش نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده در استان را تاسیس هنرستانهای جوار کارگاهی دانست و اظهار کرد: در سالهای اخیر کسب مهارت عملی در کنار تحصیل مورد تاکید قرار گرفته و یکی از بهترین راه های آن تاسیس هنرستان در محل کارگاه و کارخانجات است؛ در برخی صنایع فولادی و معدنی این کار انجام شده و دانش آموزان علاوه بر کسب علم، بصورت عملی نیز با رشته تحصیلی خود آشنا می شوند و در پایان می توانند ادامه تحصیل بدهند و یا در محل کارگاه مشغول به کار شوند.
این مقام مسئول استان یزد بکارگیری نیروهای اتباع غیرمجاز در شرکت ها را غیرقانونی اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تاکید قرار دارد، عدم بکارگیری نیروهای اتباع غیرمجاز است؛ همکاران بنده در سطح استان بازرسی های مشترک را انجام می دهند و برای کارفرمایان متخلف نیز مجازات های مالی و بالاتر در نظر گرفته می شود.
فلاحتی فراگیری قوانین کار و آشنایی با مباحث ایمنی را ضروری عنوان کرد و گفت: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و موسسه کار و تامین اجتماعی زیر نظر مستقیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند که کارفرمایان می توانند در صورت تمایل نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ایمنی، روابط کار و طرح طبقه بندی مشاغل از طریق این موسسات اقدام نمایند.
در این جلسه تعدادی از کارفرمایان و نمایندگان کارگری، نظرات خود را در حوزه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، مسکن کارگری و آموزش ایمنی و بهداشتی مطرح کردند.
فلاحتی در پایان این نشست گفت: این مسائل و مشکلات جمع بندی شده و ما سعی خواهیم کرد با کمک عزیزان در استان بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *