صادرات پسته گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه کشاورزی پایدار

لینک کوتاه

نشست تخصصی مسائل و مشکلات پسته شهرستان خاتم با حضور سالم‌ پور مدیرکل دفتر میوه های خشک و سردسیری وزارت جهاد کشاورزی، میر، رئیس گروه نهال و ارقام معاونت باغبانی، اکبریان؛ فرماندار شهرستان خاتم، طاهری، رئیس گروه آموزش معاونت باغبانی،حاجی حسینی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان و پان...

به گزارش طلوع یزد، در  این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ضمن بیان ظرفیت و پتاسیل بالای این شهرستان در زمینه کشاورزی و اختصاص ۳۵ درصد از تولید پسته استان یزد خواستار حل مشکل صادرات محصول پسته شد.

حاجی حسینی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان آنکه در سال گذشته ایران با تولید ۲۳۰ هزار تن پسته، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است بر توجه ویژه به کشاورزان اشاره کرد و گفت: ضروری است پیش بینی اقدامات لازم جهت پیشگیری و کنترل خسارت در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

کبریان؛ فرماندار شهرستان خاتم با بیان آنکه پسته در میان محصولات صادراتی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سهم قابل توجه آن از صادرات کشور بیانگر نقش استراتژیک این محصول در اقتصاد کشاورزی می باشد؛ تصریح کرد: حمایت مالی و ارائه تسهیلات به کشاورزان در خصوص سرمایه در گردش جهت مدیریت مناسب باغات از موارد مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مزیت صادرات محصول پسته و وجود شرایط نامساعد جوی از قبیل کاهش شدید نزولات آسمانی، نوسانات دمایی و تنش‌های سرمایی اول فصل، لزوم تامین سوخت برای کشاورزان را الزامی می نماید.

فرماندار خاتم در خصوص بهره‌وری مناسب از آب و ارتقای عملکرد تولید پسته بر توجه ویژه مسئولین به تامین تسهیلات لازم در راستای ایجاد سامانه های نوین آبیاری و و زیر سطحی اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی این مهم شد.
نامبرده با اشاره به ظرفیت و پتاسیل بالای شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی، گفت: این شهرستان در بخش باغبانی با تولید ارقام مختلف محصول پسته، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده و با تولیدبهترین و با کیفیت ترین پسته اکبری یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول در بازارهای داخلی و خارجی است.

در پایان سالم پور با تشکر از مسئولین شهرستان و کشاورزان گفت: در سال جاری با ۳۹۰ هزار تن تولید محصول پسته در کشور، نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته ایم و مساعدت لازم در زمینه حل مشکلات کشاورزان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *