رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

هزینه های مالی کاندیدای مجلس شورای اسلامی شفاف می‌شود

لینک کوتاه

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: هزینه های مالی کاندیدای مجلس شورای اسلامی شفاف می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مصاحبه با… گفت: برای اولین بار در خصوص شفاف سازی هزینه ها و منابع مالی نامزدهای انتخابات «قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی» اجرا می گردد و در این قانون نامزدهای انتخاباتی موظفند حسابی را جهت واریز ، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی نزد یکی از بانک های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین یا افتتاح کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: برابر قانون مذکور نامزدهای انتخابات مجلس باید هزینه‌هایی که در فعالیت‌ها وتبلیغات انتخاباتی خود مصرف کرده‌اند، برای مرجع ذی‌صلاح (وزارت کشور، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها) شفاف کنند و آن هزینه‌ها را منحصراً در مواردی که قانون برای آنان در نظر گرفته مصرف کنند.

وی اضافه کرد: هر گونه هزینه‌ مالی نامزدهای انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی و هواداران کاندیداها در تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات شفاف سازی و ساماندهی خواهد شد.

جوکار در پایان اظهار داشت: موضوع شفافیت منابع مالی انتخاباتی برابر سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *