رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

معلمان باید در ابعاد مختلف تربیت شوند تا آینده کشور تضمین شود

لینک کوتاه

به گزارش طلوع یزد، سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان یزد با حضور در دفتر دکتر جوکار نماینده مردم به ارائه برنامه های آینده این دانشگاه در استان پرداخت.

نماینده مردم در این جلسه با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی در کشورها برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام دینی است، تعلیم و تربیت بر پایه مبانی دینی باید اولویت کشور باشد.

دکتر جوکار افزود: معلمین، دانش آموزان و کتب درسی از ارکان آموزش و پرورش هستند و دو رکن دیگر هم از معلمین الهام می گیرند پس تربیت معلمین بسیار حائز اهمیت است.

وی رسالت دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلم در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش همیشه منابع انسانی غنی و سرشناسی داشته و حتی مدیران مجموعه های دیگر هم در این مجموعه پرورش انتخاب می کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه نباید نگاه به دانشگاه فرهنگیان به مانند دیگر مراکز علمی دیگر باشد چرا که دانشگاه فرهنگیان موتور محرکه و پیشران دستگاه تعلیم و تربیت به شمار می رود.

نماینده مردم خاطرنشان کرد: معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان پرورش پیدا می کنند باید در ابعاد مختلف تربیت شوند تا بتوانند آینده کشور را در تمام زمینه ها تضمین کنند.

جوکار با تاکید بر اینکه در زمان کرونا به تعلیم و تربیت و دانش آموزان کشور ضربه جبران ناپذیری وارد شد، اظهار داشت: کلاس های غیرحضوری اصلا مناسب نبود و اینگونه اقدامات سبب دور شدن دانشگاه فرهنگیان از اهداف و برنامه هایش می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با ابراز تاسف از اینکه هنوز منابع غربی در تعلیم و تربیت کشور آموزش داده می شود، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری تاکنون نتوانسته ایم بطور کامل منابع مرجع حوزه تعلیم و تربیت را در داخل تدوین کنیم در صورتی که دین اسلام دین تربیت و علم است و در این خصوص باید تلاش جهادی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *