مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد:

ارتقاء جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی حفاظت از عملکرد و فعالیت های ارزشمند هر دولت است

لینک کوتاه

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استاندار یرد افزود: اتقاء جایگاه سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد و اهمیت مسئولین به این سازمان هویتی، تاریخی و تاثیر گذار در واقع حفاظت از عملکرد و فعالیت های ارزشمند هر دولت و شرط تضمین ماندگاری این اقدامات است.

به گزارش طلوع یزد، سید محمد رستگاری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با حضور در مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان با سعید زارع مدیر این مرکز در استان دیدار و در خصوص مسائل و موضوعات این سازمان گفتگو کرد.

در این دیدار سعید زارع مدیر این مرکز در استان با بیان اینکه تعیین تکلیف بایگانی ها و اسناد و مدارک شهرداری ها که بخش مهمی از هویت شهر جهانی یزد و شاکله ی تمدن سازی این شهر را به دلیل قدمت و سابقه ی آن تشکیل می دهد از جمله اولویت های مهم این سازمان است افزود: برگزاری جلسه با شهرداران کلیه نواحی و شهرستانهای استان در زمینه ی تعیین تکلیف اسناد و آرشیو شهرداری ها، برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مشترک با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و تعریف پروژه های پژوهشی با همکاری این سازمان را از جمله اهداف و برنامه های این مرکز بیان نمود.

در ادامه سید محمد رستگاری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: از آنجا که شهرداری ها دستگاه هایی هستند که در بین اسناد و مدارک موجود در آرشیو های آن پیوست های غیر اداری خوبی که نشانگر اصالت تاریخی استان است یافت می شود لذا دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در تلاش است تا در خصوص همکاری شهرداری ها در موضوع تعیین تکلیف اسناد برای کلیه شهرداران استان و رابطین اسناد آن جلسات و همایش های آموزشی را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان برگزار نماید.

وی ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان فارغ از همه ی نگاه های سیاسی وظیفه ی حفظ تاریخ و صیانت از هویت را داردکه در این راستا اعتماد سازی مهمترین رکن کاری محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *