امام جمعه بخش مرکزی یزد خواستار شد:

یادواره شهدای رسانه سیره و منش شهیدان خبرنگار را تبیین کند

لینک کوتاه

 

به گزارش طلوع یزد،امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سیره، روش و منش شهیدان خبرنگار از دست اندرکاران دومین یادواره شهدای رسانه استان خواست: فداکاری‌ها، الگوها و ارزش‌های رفتاری و گفتاری شهدای خبرنگار را برای جامعه تبیین کنند.

آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: خبر، تحلیل و نشر مجموعه اطلاعات موثر در جامعه به مانند هوای تنفسی است که برای جامعه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: انسان‌ها ذاتاً به دنبال خبر هستند و باید از کسانی این اخبار را دریافت کنند که خبرنگاران با اخلاق و امانت‌دار باشند.

آیت الله مدرسی افزود: در صدر اسلام نیز راویان خبر و خبرنگارانی وجود داشته‌اند و اگر آنها نبودند بسیاری از این گزارشات تاریخ اسلام به دست ما نمی‌رسید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: جریانات عاشورا و واقعه کربلا نیز توسط خبرنگاران و روایتگران به ما منتقل شده است که اغلب آنها به اصطلاح خبرنگاران بی‌ مرز بودند.

وی با گرامیدا‌شت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای رسانه کشور و استان و شهید صارمی از دست اندرکاران دومین یادواره شهدای رسانه استان خواست تا سیره و منش شهیدان خبرنگار را برای جامعه خبرنگاری و مردم به درستی تبیین کنند.

آیت الله مدرسی به ۶ شاخص برجسته و الگوی خبرنگاری اشاره و تصریح کرد: فهم و درک دقیق از خبر و اوضاع اطراف آن ، ضبط و انتقال صحیح خبر، امانت‌داری، شجاعت نقل خبر، بصیرت در تهیه خبر و تحلیل جامع خبر و پرهیز از گزارشگری صرف از جمله صفات یک خبرنگار حرفه‌ای و الگو در جامعه می‌باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شهادت علاوه بر جنبه دینی و مذهبی ای که دارد یک ارزش انسانی و نوعی فداکاری ارزشمند است، گفت: اگر صفات برجسته خبرنگاران شهید که هر یک می‌توانند الگویی برای جامعه باشند به درستی روشن و تبیین شود آن اثر واقعی خود را خواهد گذاشت و مردم سیره و روش زندگی شهیدان را سرلوحه و سبک زندگی خود قرار خواهند داد.

گفتنی است دومین یادواره شهدای رسانه استان در سه‌شنبه شب ۳۱ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) و به همت بسیج رسانه یزد برگزار می‌شود و در این یادواره از ۱۳ خانواده شهدای رسانه تجلیل می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *