امام جمعه یزد:

ظرفیت بخش خصوصی در راهسازی مورد استفاده قرار گیرد

لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه توان دولت برای احداث و مرمت راه ها کاهش یافته است، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راه سازی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از دفتر امام جمعه یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونان این اداره کل با تاکید بر مرمت راه ها اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت راه های استان یزد مناسب نیست و راه ها نیاز به مرمت دارد و مردم از وضعیت نامناسب جاده ها گلایه دارند زیرا هزینه های سنگینی روی دست آنها گذاشته است.
وی عنوان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث جاده ها استفاده شود و می توان از مشارکت مردم در این راستا استفاده کرد.
ناصری با بیان اینکه هزینه های جاده سازی بالا رفته است، افزود: دولت به تنهایی نمی تواند وضعیت فعلی جاده ها را ساماندهی کند و نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.
امام جمعه یزد با اشاره به حجم تردد بالای ماشین های سنگین که تردد آنها به جاده ها لطمه می زند، تصریح کرد: اگر خطوط ریلی توسعه یابد و کار باربری از طریق خطوط ریلی انجام شود، هم استهلاک جاده ها کاهش می یابد و هم از تصادفات جلوگیری می شود.
وی افزود: بهینه سازی جاده ها باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر باشد و اداره کل راهداری باید بتواند راهکارهای موثر و دارای اثر پایدار ارائه دهد.
ناصری عنوان کرد: اگر راهکار و طرح وجود داشته باشد، می توان سرمایه گذاران را جذب کرد و با به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی وضعیت فعلی را بهبود بخشید.
امام جمعه یزد تصریح کرد: راه و حمل و نقل زیرساخت توسعه و پیش نیاز تولید است بنابراین باید با تدبیر و خلاقیت، مسائل این حوزه را حل کرد.
ناصری بیان کرد: یکی از وظایف مدیران در دستگاه های دولتی، پیدا کردن راهکارهای موثر برای رسیدن به نتایج مطلوب و مدیریت صحیح است.
وی تاکید کرد: ایده پردازی، خلاقیت و تفکر در همه حوزه ها وارد شود و از دستگاه های دولتی تا بخش خصوصی و صنعتگران باید به نحوی عمل کنند که از استعدادها به بهترین نحو استفاده شود.
محمد رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد نیز در این نشست به بیان آمار تصادفات جاده ای، خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی، راه های در دست احداث استان و … پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *