استاندار یزد در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

اقتصاد تعاونی منطبق بر اقتصاد اسلامی است

لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به منظور ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود با مهران فاطمی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در این دیدار محمدرضا فلاحتی به ارائه گزارشی از عمکلرد سال گذشته و سال‌جاری این اداره پرداخت و ضمن تشریح وظایف و خط مشی آن، برنامه های مدیریت های زیرمجموعه را در ادامه سال 1402 مطرح کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گزارشی از عملکرد مدیریت های تعاون، پشتیبانی و منابع انسانی، کارآفرینی و اشتغال، روابط کار و اجتماعی را ارائه کرد و درخواست هایی نیز در راستای بهبود ارائه خدمت به مردم شریف استان داشت.
در ادامه استاندار یزد در ابتدای صحبت های خود از مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان یک مجموعه مردمی یاد کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به حجم کار و گستردگی که دارد با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و همین موضوع باعث شده این وزارت عنوان مردمی را به خود اختصاص دهد؛ اشتغال، تعاون، روابط کارگری و کارفرمایی، یارانه، کالابرگ، تامین اجتماعی و بازنشستگی از جمله مواردی است که باعث شده مراجعات بالایی به این اداره صورت پذیرد.
مهران فاطمی در ادامه از گزارش ارائه شده ابراز خرسندی کرد و ضمن تقدیر از عملکرد جهادی مجموعه اداره کل در استان، نکاتی را نیز به منظور پیگیری بیشتر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد.
وی ساخت و ساز مسکن کارگری به ویژه در “صنعت شهر” را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مسائل مهمی که کارگران با آن درگیر هستند بحث اجاره بها و نداشتن مسکن مستقل است؛ در حال حاضر ظرفیت ساخت مسکن با قیمت های مناسب ویژه جامعه کارگری استان فراهم شده و دستگاه های مرتبط باید با کمک صنایع استان این موضوع مهم را پیگیری کنند.
تحقق تعهد ایجاد اشتغال تعیین شده برای استان یزد یکی دیگر از مواردی بود که استاندار یزد بر آن تاکید ویژه ای داشت.
فاطمی در این زمینه تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد در سال 1400 و 1401 در زمینه تحقق برنامه های از پیش تعیین شده در زمینه ایجاد اشتغال خیلی خوب عمل کرده و انتظار داریم در سال جاری نیز این روند به خوبی ادامه پیدا کند؛ همه دستگاه های باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند و در اسرع وقت گزارش عملکرد را به دبیرخانه اشتغال استان ارائه نمایند.
وی اجرای طرح کالابرگ را در کشور را یک کار شاخص دانست و ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در زمینه اجرایی کردن آن در سطح استان، خواستار تلاش بیشتر جهت همگانی کردن این طرح میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران شد.
استاندار یزد در ادامه اقتصاد تعاونی را منطبق بر ساختاراقتصاد اسلامی عنوان و اظهار کرد: در استان یزد تعاونی به خوبی از سوی مردم شریف پذیرفته شده و این موضوع نشان می دهد فرهنگ تعاون میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شده است؛ برگزاری دوره های آموزشی در راستای توانمندسازی تعاونی ها بسیار ضروری بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اتاق تعاون باید این موضوع را پیگیری و اجرا نمایند.
در این نشست که مدیران ستادی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، استاندار در برخی زمینه ها پیشنهاداتی ارائه کرد و در خصوص مسائل و مشکلات به ویژه کمبود نیروی انسانی و مکان ادارات شهرستانی بحث و تبادل نظر انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *