با پیشنهاد و هزینه شهرداری یزد؛

فضای سبز مجتمع امام علی(ع) عمومی شد

لینک کوتاه
فضای سبز مجتمع امام علی(ع)

با اجرای تفاهم نامه شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، فضای سبز مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) به عنوان یک بوستان در اختیار عموم شهروندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد، اوایل سال گذشته ابوالقاسم محی الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد در نشست مشترک مدیریت شهری با استاندار و معاونین استانداری یزد پیشنهاد اضافه شدن فضای سبز ادارات مستقر در بلوار دانشجو را به پیاده رو مطرح کرد تا شهرداری پس از اصلاح و بازپیرایی این فضا، به عنوان بوستان در اختیار شهروندان قرار دهد.

این طرح با موافقت اولیه استاندار یزد همراه بود و با توجه به اینکه شهرداری ابتدا خودش اقدام به اضافه کردن بخشی از شهربازی پارک شادی به پیاده رو کرده بود و با بازپیرایی صورت گرفته بوستانی زیبا را برای شهروندان به وجود آورده بود، ارائه این پیشنهاد و موافقت اولیه استاندار یزد نوید بخش ایجاد بوستانی زیبا و بزرگ در پیاده راه بلوار دانشجو برای عموم مردم یزد بود.

نخستین اقدامی که در این زمینه و با پیشنهاد شهردار یزد صورت گرفت، عمومی شدن فضای سبز مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) بود که با همراهی خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، تفاهم نامه ای مبنی بر اجرای این کار منعقد شد.

اجرای این تفاهم نامه سبب شد تا شهرداری یزد عملیات اجرایی و عمرانی این پروژه را از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز کند و روز گذشته با برداشته شدن نرده‌های این مجموعه که مانع استفاده عموم مردم می‌شد، رسما فعالیت بهسازی فضای سبز این مجموعه بزرگ هم آغاز شود و به گفته شهرداری یزد، تا هفته آینده به صورت رسمی مورد بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

در این پروژه از سوی شهرداری یزد اعتباری معادل شش میلیارد ریال برای هزینه‌های عمرانی و ۲۰ میلیارد ریال هم اعتبار بهسازی و ساماندهی فضای سبز و روشنایی و آبنما در نظر گرفته شده تا با این اقدام، یک هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبزی که تا پیش از این با نرده‌ها محصور بود و امکان استفاده عمومی از آن فراهم نبود، در اختیار شهروندان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *