مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌و پرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود

لینک کوتاه
تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛یوسف نوری، صبح جمع در نشست با جمعی از خیرین، فرهنگیان و مدیران شهرستان میبد با اشاره به اهمیت اشراف معلم بر تمام عرصه‌ها اظهار کرد: نظام آموزش‌وپرورش ما برای دیروز است؛ به‌گونه‌ای که درس می‌دهیم و انتظار داریم که فرزندانمان در آینده و به زمان خودشان تربیت شوند.
وی با تأکید بر این که معلم‌ها باید خودشان به‌صورت شبکه‌ای مسئله شناسی و هم‌اندیشی کنند و برنامه خود را ارائه دهند تا در صورت کاربردی بودن آن را در کل نظام آموزش‌وپرورش پیاده کنیم، تصریح کرد: این که می‌گوییم نظام آموزش‌وپرورش برای دیروز است؛ تنها مشکل آموزش‌وپرورش نیست؛ بلکه در کل نظام تربیتی کشور این مشکل را داریم و باید تحولی در این زمینه رخ دهد.
نوری با اشاره به مصداق این که فناوری اطلاعات و ارتباطات آمد و بسیاری از بزرگ‌ترها از بچه‌ها جا ماندند، ادامه داد: در حوزه نسل‌های مدارس یا دانشگاه‌ها عموماً در نسل اول هستیم و تنها به‌صورت آموزش محور عمل می‌کنیم؛ فقط انگشت‌شمار مدارس به‌صورت پژوهش محور کار می‌کنند؛ تعداد اندکی از دانشگاه‌ها کارآفرین محور و به‌ندرت مسئولیت اجتماعی محور هستند.
وی با بیان این‌که مدیران مدرسه باید توجه و تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت متمرکز کنند، گفت: سرویس ایاب و ذهاب، وضعیت مدارس در مسائل متفرقه از جمله بهداشت، مسائل عمرانی و ساختمانی و … از تمرکز مدیران مدرسه بر مقوله تعلیم و تربیت می‌کاهد.
وزیر آموزش‌وپرورش افزود: آموزش‌وپرورش باید به تعلیم و تربیت بپردازد؛ این‌که مسائل متفرقه اضافه شود، باعث می‌شود تا از گسترش تعلیم و تربیت جا بمانیم.
نوری ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش‌وپرورش چرخش تحول‌آفرین داشته باشد، باید مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌وپرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود.
وی تصریح کرد: باید از سواد اسمی به سواد چندبعدی برسیم سوادی که منجر به ایفای مسئولیت اجتماعی شود؛ سواد از اسمی به مفهومی تبدیل شود و دانش آموزان به فهم و تحلیل کافی برسند و تنها به استنتاج کفایت نکنند.
نوری با تأکید بر اینکه وظیفه داریم کمبود معلم و کلاس را پیگیری کنیم، گفت: پیگیری می‌کنیم تا برای سال آینده کمبود معلم در کلاس درس را نداشته باشیم.
وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: شهر میبد زمینه خوبی برای تربیت مدیران دارد و می‌توان الگوی میبد در زمینه تربیت مدیران آموزش‌وپرورش، مدیرانی که بتوانند تعلیم و تربیت 6 ساحتی را راهبری کنند را برای کل کشور پیاده کنیم.
وی با اشاره به نظام رتبه‌بندی، اظهار کرد: معلم‌ها نظام رتبه‌بندی را به عرصه‌ای برای ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت تبدیل خواهند کرد.
نوری افزود: رتبه‌بندی نظام خاصی است و لازم است آیین‌نامه و شیوه‌نامه را به‌طور دقیق مطالعه کنند، رتبه‌بندی یکی از امتیازات نظام تعلیم و تربیت است، نظام تعلیم و تربیت 2 الگوی عملی داشت؛ یکی امور تربیتی که از بین برده شده است و تأکید مقام معظم رهبری است که جبران کنیم و دیگری خیرین مدرسه‌ساز است که وضعیت خوبی دارد.
نوری گفت: خیرین مدرسه‌ساز نماد بارز ایفای مسئولیت اجتماعی هستند و این مقوله در خیری تجلی یافته است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر این که تلاش می‌کنیم تا از دغدغه‌های معلمان بکاهیم، ادامه داد: معلمان خرید خدمات نصف حقوق و نصف بیمه می‌گرفتند که در دولت سیزدهم حقوق و بیمه آن‌ها کامل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *