انتقاد عضو شورای اسلامی شهر یزد از بی توجهی دستگاههای متولی به اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آلودگی هوا در یزد

لینک کوتاه
خامسی

شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم علت آلودگی هوا را از دستگاه های مربوطه جویا شوند.

به گزارش طلوع یزد، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به موضوع این روزهای آلودگی هوا گفت: نباید صرفا در زمان اضطرار آلودگی هوا، تصمیمات عجولانه و درمانی گرفته شود بلکه باید اقدامات پیشگیرانه‌ مستمری هم برای جلوگیری از آلودگی هوا در استان صورت پذیرد و جلسات منظم کارگروه اضطرار آلودگی هوا با تمرکز بر این امر برگزار شود.

فخرالسادات خامسی بیان کرد: شورای اسلامی شهر نیز به عنوان ناظر و نمایندگان مردم ضرورت دارد در خصوص بحث آلودگی هوا و شرایط موجود ورود و از دستگاه های متولی علت آلودگی هوا و نوع و نحوه اقدامات بازدارنده را جویا شوند.

به گفته وی در یزد به دلیل عوامل طبیعی، آب و هوای خشک، بارندگی کم، تبخیر زیاد، کم‌ توجهی به ابعاد زیست محیطی در طرح های توسعه ای ، رشد صنایع آلاینده ، فعالیت کوره های دستی و سنتی ، استفاده بالا از وسایل نقلیه شخصی، مهاجرت پذیری و همچنین وضعیت جغرافیایی شهر که در مسیر ترانزیت حمل و نقل کشوری قرار دارد، متاسفانه با پدیده نگران کننده آلودگی مواجه هستیم و در صورت عدم برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه امکان گسترش آن در سال های بعد محتمل هست.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: اجرایی شدن قوانین هوای پاک برخی کشوری و نیاز به بودجه و اعتبار همچنین مطالبات مسئولین کشوری و نمایندگان استان دارد اما برخی قوانین در شهر قابلیت پیگیری و بررسی دارد و باید نظارت بیشتری در خصوص آن صورت پذیرد.

خامسی ادامه داد: لازم است طرح جامع بلند مدت برای مدیریت کیفیت هوا در استان و شهر تعریف شود و با تعیین سهم منابع آلودگی و اولویت بندی، برنامه های کنترلی در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان در خصوص نقش شهرداری در کاهش آلودگی هوا گفت: شهرداری یکی از دستگاههای متولی پیاده سازی قانون هوای پاک است که باید با اقداماتی چون توسعه هوشمند سازی و نوسازی ناوگان عمومی شهر یزد؛ توسعه زیرساخت ها و فراهم سازی شرایط ارتقای استفاده شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه پاک مانند دوچرخه سواری ؛ اجرای طرح های ترافیکی مناسب ؛ استفاده از ظرفیت های آموزشی و تبلیغی برای افزایش آگاهی های محیط زیستی شهروندان، حفظ و توسعه فضای سبز درون شهری و پیگیری تکمیل طرح کمربند سبز با استفاده از پساب شهری و تسریع در راه اندازی خط تولید کود کمپوست در کاهش آلودگی شهر یزد موثر باشد.

وی تصریح کرد : خرید و اضافه نمودن ۹۵ دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد و راه اندازی خط پردازش ۳۰۰ تنی زباله به عنوان بخشی از فاز یک کارخانه کمپوست شهرداری یزد در سال جاری در همین راستا انجام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *