کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (42)؛

فهرست الفبایی کتاب‌های خطّی پزشکی کتابخانۀ وزیری یزد

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه
فهرست الفبایی کتاب‌های خطّی پزشکی کتابخانۀ وزیری یزد

فهرست الفبایی کتاب‌های خطّی پزشکی کتابخانۀ وزیری یزد، یزد: کتابخانۀ وزیری یزد، 1393، وزیری، 170ص. (به همراه: منوچهر آراسته).

کتابخانه وزیری در فروردین 1334 خورشیدی با کتاب های اهدایی زنده یاد حجّت الاسلام سیدعلی محمّد وزیری یزدی در دهلیز شمالی مسجد جامع کبیر یزد آغاز به کار کرد . چندی نگذشت که اهل فرهنگ و دوستداران علم و آگاهی به یاری او شتافتند و کتاب خود را براین کتابخانه وقف کردند و سپس در سال 1344 ساختمانی بزرگ در ورودی غربی مسجد به کوشش روانشاد محمّد هراتی ساخته شد و روز به روز بر شمار کتاب های چاپی به ویژه خطّی آن افزوده شد .چنانکه اکنون دارای حدود 5800 جلد کتاب خطّی است.
بخشی از آثار گنجینۀ کتاب های خطّی این کتابخانه ، کتاب هایی با موضوع پزشکی و گیاهان دارویی است که به رغم گذشت سده ها از پیشرفت دانش پزشکی، هنوز هم می تواند گره گشای دشواری های امروزۀ پزشکی باشد ، چنانکه کتاب «قانون در طب» استاد یگانۀ پزشکی ایران، ابن سینا هنوز هم در دانشگاه های جهان تدریس می شود.
از این رو با همراهی منوچهر آراسته، کارشناس خطّی کتابخانۀ وزیری، فهرست توصیفی این کتاب ها که بیش از 200 جلد بود، نگارش و در شمارگان کمی تکثیر شد. امیدواریم با همّت کتابخانۀ مرکزی آستان قدس یا یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور این فهرست چاپ شود.
فهرست نامبرده را کتابخانه های مرکزی استان قدس رضوی در مشهد و وزیری یزد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *