مدیرکل استاندارد یزد:

هم راستایی استانداردو سازمان مدیریت درتحقق رشد اقتصادی کشور

لینک کوتاه
زارع بنادکوکی

به مناسبت فرا رسیدن هفته استاندارد، رییس ومعاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ازمجموعه ی اداری و آزمایشگاهی اداره کل استاندارد استان یزد بازدید کردند.

به گزارش طلوع یزد، مدیرکل اداره استاندارداستان یزد در ابتدا درتشریح شرح وظایف سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود چهل وظیفه فرعی ذیل 4 وظیفه اصلی مصرح درقانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، توسط کارکنان ادارات کل استاندارد استانی به ویژه یزد انجام می شود که درصورت افزایش منابع مالی و انسانی ازطریق دستگاه های صاحب اختیاری نظیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، امو را با سهولت بهتر و بیشتری می توان انجام داد.
محمدرضازارع بنادکوکی افزود: استان یزد براساس اعلام مسئولین ذیربط، باداشتن حدود 4000 واحد تولیدی فعال که رتبه چهارم را در کشور دارا می باشد می تواند در مجموعه استاندارد به عنوان قطب مرجع آزمایشگاهی پا به منصه ظهور گذاشته وخدمات آزمایشگاهی شایانی را به واحدهای تولیدی استانی و کشوری ارائه دهد که لازمه آن تخصیص بودجه و منابع خاص به این اداره کل هست.
این مسئول ادامه داد: از رویکردهای اصلی هم راستایی استانداردو سازمان مدیریت استانداردشدن هرچه بیشترکالا ها وخدمات است، که این مهم درتحقق رشد اقتصادی کشور بسیارموثراست.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درحاشیه این بازدیدودر نشست شورای معاونین اداره کل ضمن تبریک و گرامی داشت هفته وروز جهانی استانداردگفت: استانداردیزدیکی از دوایر مهم و اثرگذار در اقتصاد استان است که با استانداردسازی محصولات و خدمات می تواند روند صادرات را تسریع بخشد ومشخص است که از طریق توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد با سهولت بیشتری می تواند به اهداف و مقاصد خود دست یابد.
مجید دهقانی زاده افزود: با رجوع به قانون پیشرفته سازمان ملی استانداردواضح ومبرهن است که اسا س اعلام نظرهای استاندارد یزد در حوزه صادرات و واردات استانداردهای ملی و بین المللی است وخوب است که اداره کل استاندارد استان یزد، درکنار استفاده از تمامی ابزارهای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، حضورش در کارگروه های استانی نظیر اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر شود، چرا که به نظر می رسد هنوز برخی از مدیران و مسئولین استانی با وظایف و ماموریت های این مجموعه اثر گذار، به خوبی آشنا نباشند.
شایان ذکر است¬، قول مساعد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد¬درخصوص هرگونه همکاری با اداره کل استاندارد استان یزددر زمینه پیشبرد توسعه استان، شادی بخش این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *