هم‌زمان با هفته ملی کودک؛

تماشاخانه سیار کانون میهمان استان یزد می‌شود

لینک کوتاه
تئاتر سیار

استان یزد در هفته ملی کودک میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان یزد از اجرای تئاتر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این تماشاخانه، تئاتر عروسکی “ماجرای گله من” را در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان‌های اطراف از 17 تا 21 مهر ماه به اجرا می‌گذارد.
روح الله زارع ادامه داد: شهرستان‌های هرات، مروست، مهریز، میبد، اردکان ، اشکذر و منطقه‌های پردیسان، صدرآباد، حسن‌آباد و رحمت‌آباد شهرستان یزد میزبان این تماشاخانه خواهند بود.
وی در خصوص داستان این نمایش گفت: نمایش عروسکی “ماجرای گله من ” به کارگردانی امیرمحمد انصافی ،حکایت چوپانی است که با آرزوهای خودش موقعیت گوسفندانش را به خطر می‌اندازد و طی ماجراهایی یاد می‌گیرد که باید آرزوهایش اندازه توانمندی‌هایش باشد.
زارع کارشناس هنری کانون با اشاره به این که در حال حاضر چهار تماشاخانه سیار کانون فعال است، یادآور شد: هدف از راه‌اندازی تماشاخانه سیار ، تولید تئاتر ویژه مخاطب کودک و نوجوان و اجرای آن در سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز کانون، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرهاست. این تماشاخانه‌ها در واقع سفر سینما، تئاتر کانون و کتاب به مناطق حاشیه‌ای هستند.
کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان همچنین انتخاب استان‌های میزبان را براساس درخواست استان‌ها با برنامه‌ریزی و تقسیم بندی مناسب‌سازی شده توسط معاونت تولید عنوان کرد.
گفتنی است از 13 تا 25 مهر 1401 دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میهمان استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، سمنان، یزد، چهار محال و بختیاری و بوشهر است.
لازم به ذکر است اولین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1351 افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *