تشریح طرح تاریخ شفاهی یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان

لینک کوتاه

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد به تشریح طرح تاریخ شفاهی یزد پرداخت.


به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، حضرت آیت الله ناصری نماینده ی محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز یزد و سایر اعضای جلسه برگزار شد با بیان اینکه علیرغم زحمات همه ی مسئولین این سازمان از زمان تاسیس تا کنون، لکن این مرکز هنوز به جایگاه و طراز واقعی خود به عنوان آرشیو ملی و حافظه ی تاریخی استان نرسیده است گفت: میلیون ها برگ از اسناد در این سازمان وجود دارد که نمود تاریخ و فرهنگ یزد تاریخی و جهانی است و لذا از مسئولین استان درخواست داریم تا نسبت به ارزش گذاری و حمایت از جایگاه این مرکز در استان بپردازند.
وی افزود: با وجود اینکه به استناد قانون هیچ دستگاهی حق ندارد حتی یک برگ از بایگانی ها و آرشیو خود را بدون هماهنگی با این سازمان تعیین تکلیف نماید اما باز شاهد آن هستیم که برخی از دستگاه ها در این خصوص خودسرانه اقدام می کنند که تصویب این موضوع با رویکرد صیانت و نظارت مدیران دستگاه ها در این مورد نیز از دیگر مطالبات این مرکز از شورای فرهنگ عمومی استان است.
زارع در ادامه ضمن تشریح دستور کار جلسه در خصوص بررسی طرح تاریخ شفاهی یزد که قرار است توسط این مرکز انجام گیرد گفت: طرح تاریخ شفاهی یزد شامل پروژ های 10گانه ی مصاحبه های تاریخ شفاهی از جمله پروژه ی یزد نوین، استانداران بعداز انقلاب و مطلعین ایشان، انتقال آب به یزد، نظمیه و امنیت در استان یزد، تاریخ قضایی استان، بررسی شخصیت آیت الله وزیری موسس کتابخانه و موزه وزیری یزد و روند تاسیس کتابخانه وزیری، یزد حسینیه ی ایران، بررسی شخصیت حضرت آیت الله ناصری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز یزد، تاریخ بانکداری استان و تاریخ اسلام بوم یزد است که در صورت حمایت شورای فرهنگ عمومی استان این پروژه ها در دولت سیزدهم به صورت کتاب چاپ خواهد شد.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم این سازمان در حوزه ی مستند سازی رویدادها و جلسات مهم از شورای فرهنگ عمومی استان درخواست داریم تا این مرکز به عنوان عضو در کلیه جلسات دعوت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *