کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (ش 60)؛

میراث نیاکان

لینک کوتاه

میراث نیاکان (یادنامۀ مهدی اخوان ثالث)، یزد: اندیشمندان یزد، 1396، رقعی، 304ص.

مهدی اخوان ثالث (1307-1369 خ) «م.امید»، سخنوری مردمی بود که دل در گروه شکوفایی ادب فارسی نهاده و در هر دو گونۀ شعر کهن و نو، طبعی سرشار و ذوقی پربار داشت . او هم در نثر توانا بود و هم در شعر . پدرش زادۀ فهرج یزد بود که به خراسان کوچیده و خود، انار فهرجی را دوست می داشت. دختر عمویش را به همسری برگزید و بر فرزندانش نام های ایرانی نهاد.دفتر های سروده هایش هم بوی ایران را می دهد.

نگارنده پس از چاپ دو کتاب «کتابشناسی اخوان ثالث » و« امید شعر»، این کتاب را که در بردارندۀ گفتارهای دیگری از نویسندگان نامی ایران است ، پیش کش دوستداران شعر و سخن اخوان ثالث کرد. میراث نیاکان در چهاربخش با نام های : زندگی، آثار و افکار مهدی اخوان ثالث؛ بر زبان سخنوران؛ گفتارهای تازه؛ و اخوان در یاد شاعران سامان یافته است.

کتاب نامبرده را برخی کتابخانه های همگانی یزد مانند: وزیری و دستمالچی نیز کتابخانه آستان قدس مشهد برای خوانش و کتابفروشی نیکوروش (03536276792) و کارگاه یزد پژوهی (03536238185) برای فروش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *