تذکر محمد رضا صباغیان در صحن علنی مجلس:

علمای مجلس چرا در مقابل ربا و سودهای بانکی سکوت کرده اید

لینک کوتاه
صباغیان

به گزارش طلوع یزد، محمدرضا صباغیان در جریان بررسی فصل اصلاح نظام بانکی لایحه برنامه هفتم توسعه، در اخطاری با استناد به اصول 49 و 43 قانون اساسی گفت:ما در این بخش داریم هیات مولدسازی را قانونی می کنیم،این در حالی است که هیات مولدسازی هیچ اختیاری به مجلس و قوه قضائیه برای نظارت نمی دهد.

وی تاکید کرد: در این هیات چند نفر در استان و شهرستان برای اموال بیت المال تصمیم گیری می کنند که به چه کسی و با چه قیمتی بفروشند،ما داریم این فرآیند را امروز قانونی می کنیم.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس یازدهم با اشاره به مسائل مربوط به ربا در نظام بانکی تاکید کرد: هیچ بحثی جدی در رابطه با سود بانکی در فصل مربوط به مسائل بانکی صورت نگرفته است، این در حالی است که سود بانکی کمر مردم را شکسته است و این مسئله باعث ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

صباغیان بیان کرد: تنها هنر دولت در این زمان این بوده که سود بانکی 18 درصدی را به 24 درصد رسانده است.
آیا ربا و سود بانکی فقط در زمان طاغوت حرام بود و امروز باید در قبال این مسئله سکوت کرد؟بنده از علمای حاضر در مجلس در این بخش تعجب می کنم که چرا در این زمینه حرفی نمی زنند

وی با بیان اینکه یکی از نمایندگان محترم مجلس عنوان کرد که نظام بانکی ورشکسته شده است،ادامه داد: این بانک ها باید هم ورشکسته شوند خدا این بانک ها را ورشکسته کرده است چرا که دستور الهی را زیر پا گذاشته و از مردم سود و ربا می‌گیرند و خون مردم را به شیشه می کنند، ما نباید امروز از کنار آن به راحتی بگذریم. ما باید جلوی ربا در نظام بانکی را بگیریم تا بانک ها سروسامان پیدا کنند. و اقتصاد سالم شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ما در حال قانونگذاری در زمینه اصلاح نظام بانکی در برنامه هفتم توسعه و پنج سال آینده هستیم، گفت لازم است سیستم بانکی را اصلاح کنیم و بانک‌ها را از ربوی بودن نجات دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *