به مناسبت هفته کتاب انجام شد؛

تشریح فعالیت های مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد

لینک کوتاه

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد به مناسبت هفته کتاب در برنامه ی زنده ی شبکه ی یزد به تشریح فعالیت های این سازمان پرداخت.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد در برنامه ی صبحگاهی خونه زندگی که از سیمای مرکز یزد پخش می شود به تشریح فعالیت های این سازمان در حوزه های مختلف پرداخت.
زارع با بیان اینکه سه ورودی اصلی این مرکز شامل اسناد اهدایی و خانوادگی، اسناد انتقالی از دستگاه ها و ادارات استان و همچنین تاریخ شفاهی است افزود: انتقال 9537 کارتن سند به آرشیو ملی استان، آزادسازی 4772 مترمربع از فضای بایگانی های ادارات، واسپاری 12698 لوح فشرده و مجلد از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و ثبت 4046رکورد در سامانه رسا و انجام 500 جلسه مصاحبه با 400 نفر از مشاهیر و فرهیختگان استان معادل 50000 دقیقه از جمله اقدامات این مرکز در این حوزه ها بوده است.
زارع ادامه داد: هم‌اکنون در مخازن پیش آرشیوی این مرکز بیش از هفت میلیون برگ سند نگهداری می‌شود و از تمامی شهروندان و نخبگان تقاضا می‌شود اسناد خود را برای حفظ و نگهداری و ارائه آن برای فعالیت‌های تحقیقاتی در اختیار این سازمان قرار دهند.
گفتنی است برنامه ” خونه زندگی ” عنوان برنامه ای است که در معاونت صدای مرکز یزد تهیه و پخش می شود.
مجله رادیویی خونه زندگی که به موضوعات مختلف زندگی و خانوادگی می پردازد شامل بخشهایی از جمله کارشناسی، تماشاخون، مهمونخونه، آشپزخونه، دواخونه، خبرخونه، بازی‌خونه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *