ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت و ساز ها

لینک کوتاه
خامسی

عضو شورای اسلامی شهر یزد در نشست علنی شورا مطرح کرد: خریداران زمین های غیر مجاز در هنگام صدور پروانه و ساخت و ساز هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

به گزارش طلوع یزد، خامسی اظهار داشت: فروش برخی زمین های سطح شهر قراردادی و بدون پروانه و از طریق تفکیک های غیر مجاز صورت میگیرد، این زمین ها به دلیل هزینه های پایین تر مورد توجه برخی شهروندان برای خرید قرار میگیرند.

وی افزود: در صورتی که در خصوص این زمین ها، شهرداری مطابق ماده ۱۰۱، حق سرانه را به دلیل غیر مجاز بودن تفکیک در زمان ساخت و ساز از شخص خریدار أخذ میکند درحالی که زمین هایی با تفکیک مجاز حق سرانه از مالک اولیه زمین أخذ میگردد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان در جریان باشند که ارزانی زمین های غیر مجاز بی دلیل نیست و زمان ساخت و ساز باید هزینه های بیشتری را متحمل شوند.

خامسی از دیگر مشکلات زمین های قولنامه ای گفت: گاهی زمین های خریداری شده در طرح شهرداری واقع شده است و خریدار از آن اطلاع ندارد که باعث میشود هنگام ساخت با مشکلاتی روبه‌رو شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در خصوص پلیس گشت ساختمان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده است تفکیک های غیر مجاز است برای حل این معضل پلیس گشت ساختمان راه اندازی شد تا مانع از ساخت و ساز های غیر مجاز شود اما متأسفانه پلیس ساختمان کارایی قبل را ندارد و نظارت کافی بر ساخت و ساز ها صورت نمیگیرد. موضوعی که ضرورت دارد شهرداری اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر ساخت و ساز ها انجام دهد.

خامسی در پایان تاکید کرد: شهرداری باید به عنوان یک نهاد شهری و خدمت رسان به مردم از ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری کند و نباید ساخت و ساز در زمین های غیر مجاز صورت پذیرد و بعد برای تخریب آن اقدام شود و شهروندان متحمل آسیب های مالی زیادی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *