نگاه ویژه به دفاتر کارگزاری شهر یزد/ضرورت نقش نظارتی بر ساخت و ساز های سطح شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰

لینک کوتاه
نیکونژاد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شش ماهه دوم سال به دفاتر کارگزاری نظارت جدی تر و همچنین نگاه ویژه ای صورت گرفته و می گیرد

به گزارش طلوع یزد، نیکونژاد در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورا مطرح کرد: با توجه به برخی از نارضایتی های مردم از دفاتر کار گزاری همچنین گلایه مندی مدیران این دفاتر از ناکافی بودن وضعیت درآمدی و از سویی دیگر بالا بودن هزینه های خدمات در دفاتر، قرار شد پس از بررسی های لازم لایحه ای به شورا تحویل داده شود که در صورت تصویب مسئولیت ممیزی کلیه املاک در سطح شهر و همچنین املاک شهرداری نیز به دفاتر محول گردد تا علاوه بر برطرف نمودن نیاز شهرداری جهت تهیه بانک جامع اطلاعات املاک شهر ، جهت تامین هزینه ها ، درآمد دفاتر از طریق واگذاری چنین مأموریت هایی همراه با نظارت بیشتر از دفاتر تأمین گردد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا، در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز گفت: اگر در کمیسیون های ماده ۱۰۰ به ساخت و ساز ها نگاه درآمدی شود، نقش نظارتی زیر سوال می رود.

به گفته وی، چنانچه در ساخت و ساز ساختمانی تخلف قابل توجهی رخ دهد نباید به جریمه بسنده کرد چرا که این کار تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی داشته و سایرین را تشویق به تخلف در ساختمان سازی خواهد نمود چرا که تصویرشان این است که در صورت عدم رعایت مفاد پروانه و یا ساخت و ساز بدون پروانه نهایتا جریمه خواهند شد در صورتیکه خروجی کمیسیون های ماده ۱۰۰ باید به گونه ای باشد که همه بدانند در صورت ناایمن بودن ساختمان و یا عدم رعایت اصول سه گانه فنی ، شهرسازی و بهداشتی ، رای تخریب برای ساختمان صادر می شود.

همچنین در این جلسه، مدیر مرکز خلاقیت شهرداری، گزارش عملکرد خود را إرائه داد و نیکونژاد خاطر نشان کرد: مردم این شهر شایسته بهترین و بیشترین خدمات با کیفیت هستند و انتظار می‌رود مدیران شهرداری با انجام وظیفه خود و رعایت صحیح و دقیق ماموریت های محوله در خدمت رسانی به شهر و شهروندان در زمینه های مختلف، رضایت مردم را از شهرداری به همراه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *