استاندار یزد:

سیج؛ نعمتی بزرگ و ظرفیت بی بدیلی متشکل از توان مردم مشتاق برای حل مشکلات/ افتتاح ۵۵ پروژه اقتصادی در دست اجرا توسط بسیج سازندگی در جریان سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به استان

لینک کوتاه
کارگروه بسیج سازندگی استان یزد

استاندار یزد بسیج را نعمتی بزرگ و ظرفیت بی بدیلی متشکل از توان مردم مشتاق برای حل مشکلات دانست و گفت: ستون های اصلی کار جهادی؛ عشق، ایمان، بصیرت و همت است و خوشبختانه روز به روز گفتمان کار جهادی و شجره طیبه بسیج سازندگی در حال تقویت است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در کارگروه بسیج سازندگی استان یزد که با حضور سردار زهرایی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و اعضای کارگروه برگزار شد، از تمامی خدمات و اقدامات جهادی مجموعه بسیج و سپاه الغدیر در تمامی مقاطع زمانی و همراهی و همدلی و همزبانی مثال زدنی آن ها با مدیران اجرایی قدردانی کرد.
وی بسیج را نعمتی بزرگ و کفران این نعمت را محرومیت از این نعمت و خدمات آن دانست و گفت: بسیج ظرفیت بی بدیلی متشکل از توان مردم مشتاق برای حل مشکلات مملکت است و مرور حافظه تاریخی خود از گذشته تاکنون، بر حضور قدرتمند بسیج؛ این نیروی بیکران مردمی، برای حل مشکلات در برهه های زمانی مختلف صحه می گذارد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: ستون های اصلی کار جهادی؛ عشق، ایمان، بصیرت و همت است و خوشبختانه روز به روز گفتمان کار جهادی و شجره طیبه بسیج سازندگی که حلقه وصل امام و امت است در حال تقویت است.
دکتر فاطمی با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری جلسات اینچنینی و پیگیری مصوبات آن در تقویت فعالیت های این حوزه و انجام اقدامات ارزشمند در پرتو آن، افزود: دستگاه های استان باید زمینه حضور و ارائه خدمات بیشتر نیروهای بسیجی و جهادی در قالب مدل های تعریف شده را فراهم کنند.
وی با اشاره به ورود جدی نیروهای بسیجی در بخش های مختلف حتی ترمیم و بازسازی ابنیه تاریخی و قنوات، اضافه کرد: دو مورد از نمونه های اخیر نقش آفرینی نیروی بسیجی «حضور دو هزار نفری آن ها در امر ارائه خدمات به سیل زدگان و آواربرداری های ناشی از سیل» و «قرارگیری آن ها در کنار نیروهای انتظامی استان برای تامین امنیت و آرامش و جلوگیری از تخریب اموال عمومی و لطمه به مردم» بود.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید قدردان بسیج و اقدامات آن ها باشیم، افزود: لازم است از تمامی ظرفیت های موجود در دستگاه ها برای تقویت و افزایش همکاری ها استفاده کرد تا اقدامات و فعالیت های بزرگ و ارزشمندی رقم خورد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب بسیج سازندگی در حوزه های محرومیت زدایی، اقتصادی، عمرانی و زیرساختی گفت: اجرای پروژه ها در قالب فرآیندهای تعریف شده در این حوزه، به دلیل حضور نیروهای جهادی و مردمی، سبب کاهش قابل توجه هزینه های تمام شده اجرای پروژه ها می شود.
وی با بیان اینکه پروژه های زیادی توسط بسیج سازندگی در حال پیگیری و اجراست، از افتتاح ۵۵ پروژه اقتصادی در دست اجرا توسط بسیج سازندگی در جریان سفر امروز رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به استان خبر داد.
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش به پروژه آبرسانی به بیش از 50 روستای استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: در راستای حل مشکلات آب روستاها تعداد روستاهای این طرح به ۴۸۱ روستا افزایش پیدا می کند.
شایان بذکر است که افزایش دو برابری سهمیه قیر استان جهت بازسازی و ترمیم جاده های روستایی و بین مزارع، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز گروه های جهادی، راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی، تقویت اطلاع رسانی خدمات در حال انجام توسط بسیج سازندگی و نیز پیگیری جدی راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم پایه از جمله مصوبات این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *