خانه تاریخی لطفعلی زاده یزد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

لینک کوتاه

معاون میراث‌فرهنگی استان یزد با اشاره به ثبت خانه تاریخی لطفعلی زاده در فهرست آثار ملی کشور گفت: «خانه لطفعلی زاده از پلاک‌های ارزشمند کوچه آب تفت است، حیـاط آن بـه صـورت مرکزی و در چهار جبهه ساخت، طراحی و احداث شده که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا بوده است».

به‌گزارش طلوع یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید شاکری شمسی روز شنبه ۲ مهرماه درباره موقعیت مکانی این اثر تاریخی گفت: «خانه لطفعلی زاده به لحاظ موقعیت، در استان یزد، بخش مرکزی کوچه آب تفت قرار دارد».
معاون میراث‌فرهنگی استان یزد درباره تاریخچه این اثر اظهار کرد: «با توجه به نوع معماری از بناهای ارزشمند مربوط به دوره قاجار است و حفظ این بنا به عنوان یکی از پلاک‌های موجود در بافت تاریخی شهر یزد ازضروریات است».
شاکری شمسی در خصوص ویژگی‌های شاخص این بنا عنوان کرد: «ورودی بنـای خانه لطفعلی زاده در جهـت شـمال قرارگرفتـه و بعـد از آن هشتی ورودی قراردارد، داخل هشتی ورودی اتاق پنج دری است که درادامه بـه حیـاط راه میابـد، حیـاط بـه صـورت مرکزی و در چهار جبهه ساخت، طراحی و احداث شده است».
این خانه اخیراً با شماره ۳۳۷۴۵ در فهرست آثار ملی کشور جای گرفته است و با توجه به ثبت این اثر ارزشمند، این خانه تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی کشور و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار می‌گیرد و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *