به مناسبت هفته اسناد ملی ومیراث مکتوب؛

همایش بهاباد شناسی دربهاباد برگزارشد

لینک کوتاه
همایش بهاباد شناسی

همایش بهاباد شناسی با موضوع آشنایی با ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان بهاباد و به مناسبت روز ملی اسناد و میراث مکتوب،باحضورفرماندار،معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار،امام جمعه مدیر کل سازمان اسناد ملی استان یزد وباحضورجمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد وبهاباد درتال...

به گزارش طلوع یزد، مدیر کل سازمان اسناد ملی استان یزد دراین همایش درسخنانی از ثبت و نگهداری بیش از هفده هزار برگ سند فرهنگی و تاریخی قابل تامل در مرکز اسناد استان خبر دادو گفت :شهرستان تاریخی بهاباد نیز دارای اسنادتاریبخی وفرهنگی بزرگی است که درموزه تاریخ وتمدن این شهرستان نگهداری میشود.

سعید زارع به ظرفیت های ویژه شهرستان بهاباد از جمله وجود مفاخر و علمای بزرگی چون آخوند ملاعبدالله بهابادی و قدمت و تاریخچه این شهرستان وسنگ نگاره هائی که دربیابانهای بهاباد خود نمائی میکند اشاره کرد وافزود:موزه تاریخ این شهرستان با اسناد وآثار تاریخی که جمع آوری کرده است بهاباد رابه یک شهرستان تاریخی وبا ظرفیتهای گردشگری ویژه ودرخورشانی تبدیل کرده است .

وی هدف از برگزاری همایش بهاباد شناسی را شناساندن شهرستان بهاباد به مردم ایران زمین واستفاده از ظرفیتها وپتانسیلهائی که در این شهرتاریخی وجودداردبرشمرد وافزود:شهرستان بهاباد به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی خاص و منحصر و همچنین آب و هوایی متفاوت با مرکز استان، می تواند از نظر جاذبه های طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

فرمانداربهاباد هم دراین مراسم ضمن عرض خیر مقدم وتشکروقدردانی از حضور میهمانان ارجمندی که از استان یزد دراین همایش شرکت کردند به معرفی آثارتاریخی وجاذبه های گردشگری دراین شهرستان پرداخت .

علیرضا تیموری بیان داشت : این شهرستان دارای پتانسیل‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که تاکنون ناشناخته مانده و امیدواریم با تکمیل برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم در آینده شاهد جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان بوده و در این راستا از ظرفیت مفاخر علمی استان استفاده و بهره خواهیم برد.

وی تصریح کرد: فرهنگ غنی مردم بهاباد از زمان های دور، وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان در بهاباد، این شهرستان را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده و در سال گذشته علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگرانی از کشورهای دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

امام جمعه بهاباد همچنین دراین همایش ضمن قدردانی وتشکر از زحمات دست اندرکاران این همایش گفت : شهرستان بهاباد کبرابراهیمی بشکانی از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی بلالئی برخورداراست که باید شناسانده شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ موزه علوم طبیعی ، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *