رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

حق اعتراض «معلمان خرید خدمات» محفوظ است/ تبدیل وضعیت«معلمان خرید خدمات» به دلیل مخالفت «سازمان امور اداری و استخدامی کشور» عملیاتی نشد

لینک کوتاه

نماینده مردم در مجلس، با اشاره به اینکه «معلمان خرید خدمات» حق دارند، ناراحت باشند، گفت: تاکنون دو دستور از وزیر آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت «معلمان خرید خدمات » گرفته شد، ولی به علت عدم صدور مجوز از سوی سازمان امور استخدامی کشور، عملیاتی نشد؛ اما بازهم پیگیرم و اصرار دارم تا به نتیجه برسد.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار، به مشکلات معلمان «خرید خدمات آموزشی»اشاره کرد و اظهار داشت: این قشر زحمت‌کش، سال‌ها زحمات بسیاری برای «آموزش» و «پرورش» فرزندان این مرز و بوم کشیده‌اند؛ ولی همچنان تعیین تکلیف نشده‌اند و چون ردیف استخدامی برایشان تعریف‌نشده، سازمان برنامه‌ و بودجه، اعتباری برای جذب و استخدام آن‌ها اختصاص نمی‌دهد؛ سال گذشته از طریق «صنایع» و «معادن»، استان مبالغی اخذ و بخشی از حقوقشان پرداخت شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون پس از گذشت 4 ماه از آغاز سال تحصیلی، متأسفانه حقوقشان به‌صورت کامل پرداخت نشده است. برای تبدیل وضعیت در طول این مدت، دو دستور از وزیر آموزش و پرورش گرفته شد ؛ ولی متأسفانه به دلیل مخالفت «سازمان امور اداری و استخدامی»، تا این لحظه اقدامی برای عملیاتی شدن این دستور، صورت نپذیرفته است.

وی با تأکید بر به رسمیت شناختن «حق اعتراض» برای «معلمان خرید خدمات »گفت: «اعتراض به وضع موجود»، حق این معلمان عزیز است؛ ولی تعطیلی کلاس‌های درس دانش‌آموزان، به خاطر رفع نشدن مشکل استخدام این قشر خدوم، اقدام درستی نیست چون تعطیلی کلاس‌های درس، سبب بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها و دانش آموزان و ایجاد بی نظمی در امر آموزش کشور خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس برای پیگیری مجدد مطالبات «معلمان خرید» خدمات قول مساعد داد و گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم مشکلات این معلمان را حل کنیم؛

دکتر جوکار افزود: در حال حاضر پیگیر مجوز جذب از «سازمان امور اداری و استخدامی کشور» هستیم، تا با صدور مجوز ، «معلمان خرید خدمات» به «قرارداد کار معین» تبدیل وضعیت شوند؛ درحال حاضر تعداد معلمان خرید خدمات در سطح کشور ۲۰۰۰۰ نفر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *