مراسم روز جهانی استاندارددریزدبرگزار شد

لینک کوتاه

مراسم روز جهانی استاندارد با حضور مدیران دوایر دولتی ، شرکتهای خصوصی ،سمن ها و مدیران کنترل کیفیت واحد های تولیدی استان یزد برگزار شد.

به گزارش  طلوع یزد به نقل از اداره روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان یزد ،14 اکتبر که در تقویم سال شمسی برابر با 22 مهرماه می باشد ،تحت عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است و هرسال درکشورهای مختلف جهان ازکارشناسان همکاردرزمینه تدوین استانداردها با سازمان های بین المللی ISO/ITU/IEC تقدیرمی شود.
برپایه این گزارش، در جمهوری اسلامی ایران، امسال از 22الی28 مهرماه با شعار”استانداردمردمی، اطمینان بخش کیفیت وامیدآفرین”تحت عنوان هفته استاندارد، دست اندرکاران استاندارد با برنامه های مختلف ومتنوع گرد هم جمع شدند که اداره کل استاندارد استان یزد نیز با برگزاری مراسمی ویژه از واحدهای تولیدی نمونه خودتجلیل کرد.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این همایش گفت: طبق ماده 6 “قانون تقویت و توسعه ی نظام استاندارد” برای مجموعه ی استاندارد کشور 4 وظیفه اصلی 1- استانداردسازی 2- اندازه شناسی 3- ارزیابی انطباق و 4- تایید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن این که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده داروظایف فرعی دیگری نیزهستندکه از جمله آن، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می باشد، که ما در حد توان و منابعی که در اختیار داریم نسبت به انجام این امر همت گماشته ایم.
دکترحمیدمطهری ضمن تبریک یکصد ساله شدن استاندارد درکشور افزود: دستیابی به شاخص‌های استاندارد، موضوعی هزینه بر، زمان بر، سخت و طاقت فرسا است که نیازمنددانش، فناوری، برنامه و کار است و استاندارد مردمی، نظارت مردمی وایجاد اطمینان در مردم، مهمترین هدف اصلی سازمان ملی استانداردایران دردوره تحولی است.
مطهری، خاطرنشان کرد: درکناروظایف گفته شده، نظارت دائمی بر محصولات تولیدی واحد‌ها ازدیگروظایف ما می باشد که این تولید باید با کیفیت و دارای نشان استاندارد کالا باشد.
وی ادامه داد: همانطور که در کشور ما فرهنگ یک دغدغه عمومی است، مسئله فرهنگ استاندارد نیز باید به یک دغدغه فرهنگی و اجتماعی و یک مطالبه مردمی تبدیل شود،که در این خصوص دست استمداد و درخواست همراهی و همکاری از سوی همه،به ویژه مسئولین استان و تمامی رسانه ها داریم.
مطهری به صدور نشان حلال و جدی شدن بحث استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی، خودرو و سایر حوزه های خدمات هم به عنوان تغییر نگرش جدید استاندارداشاره و ورود به این عرصه ها را اعلام کرد.
شایان ذکر است در انتهای مراسم با حضور مدیران کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد وتعزیرات حکومتی، از واحدهای تولیدی صنایع لاستیک یزد، سیم و کابل ستاره و سیم وکابل یزد با اهداء لوح تقدیر و تندیس طلایی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *