برپایی کافه‌هایی در بافت تاریخی یزد با عطر شهدا

لینک کوتاه
کافه شهدا

کافه‌ شهدا مستقر در نوروزگاه‌های بافت تاریخی یزد برنامه‌های متنوعی را برای طیف‌های مختلف شهروندان و مسافران نوروزی شهر میراث جهانی تدارک دیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اهالی حسینیه ایران که از دیرباز تا به امروز و از کودکی تا پیری با عشق سالار شهیدان مأنوس بوده‌اند و در مکتب ایثار و شهادت رشد یافته‌اند، همواره در میدان‌های خوف و خطر و ایمان و آرمان، آماده جان‌نثاری بوده‌اند.

یزدی‎ها کارنامه‌ای درخشان چه در شب‌های ظلمانی مبارزه با طاغوت پهلوی و چه در روزهای روشن دفاع از میهن در برابر متجاوز بعثی و چه در عرصه مبارزه با نفاق داخلی دارند و گواه این ادعا نام‌هایی چون صدوقی بزرگ، پارک‌نژادها، منتظر قائم، متوسلیان و بسیاری دیگر از شهدا و رزمندگان نام آشنا در دفتر ایثار و شهادت این سرزمین هستند.

از سوی دیگر بسیاری از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر در زمره اماکن دینی و مذهبی قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به حسینیه امیرچقماق، مسجد جامع و دیگر بناهای شاخص گردشگری یزد اشاره کرد لذا به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و بسیجیان داوطلب و با همکاری دیگر بخشها و دستگاه‌ها در برخی از این اماکن و نوروزگاه‌ها شاهد برپایی کافه‌های شهدا هستیم.

مسافران نوروزی در حین بازدید از آثار و معماری‌های کهن بافت گسترده بافت تاریخی یزد لختی در این کافه‌ها می‌آسایند و از برنامه‌های متنوع آنها بهره می‌گیرند.

در این کافه‌ها که مزین به تصاویر شهدای این دیار است، ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از میهمانان پس از افطار پذیرایی می‌شود، مشاوره‌های دینی داده می‌شود و برای کودکان و نوجوانان نیز بازی‌ها و سرگرمی‌هایی در نظر گرفته شده است.

در همین راستا نیز سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر یزد از کافه‌های شهدا در مسجد چهل محراب در نزدیکی زندان اسکندر، نوروزگاه باغ دولت آباد و نوروزگاه مجموعه امیرچقماق بازدید و از نزدیک به بسیجیان فعال در این کافه‌ها خداقوت گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *