به مناسبت هفته ی کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

بازدید مسئولین و کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان از موزه اسناد و نسخ خطی مهربان پولادی

لینک کوتاه

به مناسبت هفته ی کتاب جمعی از مسئولین و کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و اداره کل نهاد کتابخانه ی های عمومی استان از موزه اسناد و نسخ خطی مهربان پولادی بازدید کردند.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به مناسبت هفته ی کتاب، کتابخوانی و کتابدار جمعی از مسئولین و کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و اداره کل نهاد کتابخانه ی های عمومی استان از موزه اسناد و نسخ خطی مهربان پولادی بازدید کردند.
گفتنی است موزه‌ی اسناد و نسخ خطی مهربان پولادی به کوشش موبد مهربان پولادی رئیس انجمن موبدان کشور، با گردآوری بیش از ۱۲هزار نسخه از اسناد و مدارک مانند نسخه‌های خطی و کتاب‌های گوناگون خطی و کتاب‌های اوستای قدیمی، مبایعه‌نامه‌ها و مصالحه‌نامه‌های خطی و دیگر نامه‌های قدیمی راه‌اندازی شده است. موبد مهربان پولادی، دانش‌آموخته‌ی دکترای فرهنگ و زبان‌های باستان، این گنجینه‌ی اسناد و نسخ خطی را در خانه‌ی تاریخی نیاکان خود به نمایش گذاشته است که در این موزه اسناد و نسخ باارزش خطی شامل اسناد تاریخی، تجاری، نامه‌های شخصی، سکه و اسکناس‌های قدیمی، تمبر و بیش از صدها نسخه خطی اوستا، وندیداد، یسنا، واج یشت، گهنبار، خرده اوستا جمع‌آوری‌شده و به نمایش درآمده است.
این موزه در یکی از محله‌های زرتشتی‌نشین یزد واقع در بلوار بسیج و در نزدیکی آب‌انبار رستم گیو در خانه تاریخی یکی از موبدان آیین زرتشتی و از افراد تاثیرگذار دوره قاجار، از سوی نواده‌ی این فرد راه‌اندازی شده که بازسازی و مرمت ساختمان این موزه از سال 1393 آغاز و به سبک سنتی و قدیمی تکمیل‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *