دهقانی اشکذری در نشست ستاد نوآوری فنآوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد عنوان کرد؛

آینده قطب صنعت کشور در دست دانشگاه آزاد یزد/ تغییر دانشگاه در دل صنعت شعار دانشگاه آزاد است

لینک کوتاه

رئیس دانشگاه آزاد استان یزد از راه اندازی رشته های مهارتی با پیوند واقعی صنعت و دانشگاه برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس نظری در دانشگاهها، دروس عملی و مهارتی خود را در ترم اول دانشجویی درمحیط کار واقعی به صورت کاربردی تجربه خواهند کرد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست ستاد نوآوری فنآوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد که شب گذشته به ریاست دکتر مهران فاطمی استاندار یزد و سایر اعضای این ستاد استانی در سالن اجتماعات کوثر استانداری یزد برگزار شد؛ با توجه به دستور کار این ستاد، به تشریح و تبیین طرح مهارت یار دانشگاه آزاد اسلامی یزد (برای نخستین بار توسط این دانشگاه )پرداخت.
وی، با اشاره به طرح«مهارت یار» اظهارداشت: ایراد رشته های غیر پزشکی دانشگاهها عدم وجود بخش«بالین» و رشد در محیط غیر کارگاهی است به طوری که دانشجو پس از پایان تحصیلات به محیط ناشناخته صنعت وارد می شود.
رئیس دانشگاه آزاد استان و واحد یزد، یکی از تفاوت های طرح مهارت یار دانشگاه آزاد با طرح کاد و کارورزی هنرستان ها را، حضور دانشجو برای یادگیری دروس عملی در یک محیط واقعی صنعتی کارگاهی و اصناف بیان کرد.
دکتر دهقانی اشکذری، تصریح کرد: دانشگاه ها در واقع به دلیل محدودیت های فضا و مالی هیچ وقت نمی توانند تجهیزات واقعی کارگاهی را در محیط دانشگاه برای دانشجویان فراهم سازند بنابراین دانشجو در یک محیط واقعی صنعت و صنف مرتبط با رشته تحصیلی برای یادگیری دروس عملی قرار می گیرد.
وی، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، صنعت به شدت به دنبال نیروی ماهر و آماده به کار است و دانشجویان ما در این طرح، علاوه بر گذراندن دروس نظری در دانشگاهها، دروس عملی مهارتی خود را در ترم اول دانشجویی درمحیط کار واقعی به صورت کاربردی تجربه خواهند کرد.
این مقام دانشگاهی استان یزد، اذعان داشت: دانشگاه آزاد یزد با شناسایی 60الی 70 کارگاه معین و با هماهنگی اتاق اصناف استان این سازو کار را برای گذراندن دروس عملی دانشجویان مهیا کرده است و قطعا حضور و غیاب کلاس درس هم توسط استاد کار مجرب کارگاه انجام می شود.
دهقانی اشکذری، بیان کرد: مشکل ما در قانونی شدن طرح مهارت یار این بود که با امضای این تفاهم نامه یازده جانبه دانشگاه با نهادهای ذیربط استان، ضمانت حمایت از اصناف که دغدغه مسئولان نیز بود مرتفع شد.
وی، در ادامه تشریح طرح مهارت یار، پیوند مبارک دانشگاه با صنعت را در قالب این تفاهم نامه یازده جانبه استانی، عملیاتی دانست و افزود: شعار دانشگاه آزاد در اجرای طرح مهارتیار این است که دانشگاه باید در دل صنعت تغییر کند.
در ادامه این نشست، دکتر فاطمی استاندارد یزد، در سخنانی با تأیید طرح مهارت یار، اجرای آن را به عنوان دومین طرح الگویی استان بیان کرد و افزود: همراهی و تشکیل جلسات در راستای عملیاتی شدن طرح دانشگاه آزاد مورد تأکید و اهتمام ویژه مسئولان استان یزد به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *