رئیس کل دادگستری یزد :

کاداستر ، تجلی اراده جدی و اقدام جهادی سازمان ثبت در اجرای قانون است

لینک کوتاه
کاداستر

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای طرح کاداستر بیانگر تجلی اراده جدی و اقدام جهادی سازمان ثبت در اجرای قانون و تثبیت کننده مالکیت افراد و اموال بیت المال در حوزه اراضی است.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه و بیناری شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع بررسی وضعیت کاداستر سه استان یزد، بوشهر و گلستان، بیان داشت: در این دوره در استان یزد و با هدف اجرای قانون حدنگاری، اقدامات زیرساختی و تلاش های زیادی صورت گرفت که تشکیل قرارگاه مرکزی در استان با مدیریت استاندار و حضور دادگستری و مدیران کل دستگاههای مرتبط با حوزه زمین و مسکن از مهمترین آنهاست.

وی، تشکیل قرارگاه در شهرستان ها با مدیریت فرمانداران و با حضور روسای دادگستری و دادستانها ، تشکیل جلسات با بخشداران و دهیاران و مقایسه و ارزیابی دقیق عملکردها، پیگیری تنظیم تفاهم نامه با نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران در جهت همکاری در اجرای طرح، اجرای تفاهم نامه سه جانبه بین ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تاسیس و پیگیری ایجاد دفتر حدنگاری در هر روستا با محوریت شورای روستا و دهیاری و جلسه با شورای ائمه جمعه و جماعت جهت تشریح قانون حدنگاری به مدیریت رئیس شورای قضایی را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی با موضوع بررسی عملکرد کاداستر خاطرنشان کرد: با فعال نمودن کمیسیون رفع تداخلات 80 درصد این امر در استان انجام شده است و ۲۰ درصد باقیمانده نیز اراده جدی وجود دارد تا پایان اذر ماه تصمیم گیری خواهد شد.

دهشیری با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در اتمام کاداستر اراضی ملی استان، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، ۲۹ درصد کاداستر کشاورزی استان یزد انجام شده که با تعیین معاون قضایی دادگستری استان به عنوان قاضی ویژه کاداستر، این بخش نیز در کنار سایر حوزه های این قانون مورد پیگیری جدی قرار می گیرد.

وی انجام توأمان کاداستر اراضی شهری و روستایی در کنار کاداستر اراضی کشاورزی در استان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: با توجه به ابلاغ اعتبار و لو ناچیز، مقدمات طرح کاداستر در حال انجام می باشد.

رئیس شورای قضایی استان یزد در پایان پیشنهاد کرد تا استفاده کامل از ظرفیت تخصصی نیروهای درون سازمانی ثبت و جهاد کشاورزی در جهت تهیه نقشه، تعیین تکلیف هزینه های تشکیل پرونده و معافیت تمامی هزینه ها به مانند رایگان شدن اسناد روستایی طبق قانون بودجه 1401 و تعیین تکلیف هزینه بالای قانون تعیین تکلیف و ساماندهی در جهت تشکیل پرونده ها مدنظر معاون رئیس قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گیرد.

در ادامه معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز با تقدیر از اقدامات قابل توجه استان یزد اظهار داشت: تعیین قاضی ویژه کاداستر در یزد توسط دادگستری کل ، اقدام بسیار ارزنده ای است.

دکتر حسن بابایی افزود : یکی دیگر از اقدامات شایسته و قابل تقدیر استان یزد ، آمار ۸۰ درصدی پرونده های رفع تداخلات است و امیدواریم با همتی که در شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همچنین مدیریت جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد وجود دارد کاداستر این استان تا پایان سال به پایان برسد.

در بخش دیگر این جلسه ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد هم با تقدیر از پشتیبانی ها و حمایتهای رئیس کل دادگستری استان ، انتخاب معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری به عنوان قاضی ویژه کاداستر را اقدامی شایسته و راهگشای اجرای کاداستر عنوان کرد.

مهدی اقبال اظهار امیدواری کرد تا با اقدامات مطلوب صورت گرفته ، در ماه‌های آینده و تا پایان سال ، پیشرفت قابل توجه کاداستر در تمامی حوزه ها را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *