مشاغل مزاحم در چند قدمی انتقال به شهرک مشاغل

لینک کوتاه
زارع

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون مطرح کرد: ضرورت ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده شهری با رویکرد زیست‌محیطی برای شهر بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، فاطمه زارع ادامه داد: با توجه به توسعه روزافزون شهر و افزایش حجم تقاضای شروع کسب و کار و به طبع آن افزایش مزاحمت های شغلی برای شهروندان و اهالی شهر بخصوص پس از شروع اخذ پروانه کسب از طریق سامانه و عدم استعلام از شهرداری ها برای اخذ پروانه، نیاز به انتقال و جابجایی مشاغل مزاحم شهری به شدت احساس می شود.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد، در این راستا از سوی شهرداری شهر یزد درخواست دادن شد تا ۳۴ هکتار از اراضی جنب شهرک مشاغل مزاحم شهری واگذار گردد، پس از پیگیری های مکرر در کمیته فنی کارگروه زیر بنایی اداره کل راه و شهرسازی استان تایید شد و پس از بررسی و تغییرات کروکی و اخذ پاسخ استعلامات از اداره کل محیط زیست، راهداری، آب منطقه ای و دیگر ادارات مرتبط به کار گروه زیر بنایی استان ارجاع داده شد، در آن کار گروه نماینده اداره منابع طبیعی این منطقه را جنگل دست کاشت اعلام کرده است که پس از پیگیری از طریق شهردار و تعهد در خصوص کاشت همان تعداد درخت در منطقه ای دیگه، شهرداری منتظر موافقت برای اجرای این شهرک است.

زارع در پایان تاکید کرد،: جانمایی مشاغل در شهرها ضرورت دارد، زیرا اگر مشاغل متناسب با بافت شهر و خیابان نباشد بر مشکلات شهری می‌افزاید؛ آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا، خاک ، بوی نامطبوع، گره‌های ترافیکی، سر و صدا و تجمع ضایعات از جمله عوارضی است که برخی از مشاغل بر شهرها تحمیل کرده اند. در این راستا ساماندهی مشاغل شهری از ضروریات است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *