معرفی سامانه سهیم (سامانه هوشمند یزدِ من)

لینک کوتاه
سامانه سهیم (سامانه هوشمند یزدِ من)

منظور ایجاد شهر الکترونیک و سهولت در ارائه خدمات مختلف برای شهروندان سامانه ای طراحی شده است که در مرحله اول، پرداخت از کیف پول شهروندی برای تمامی خدمات  شهرداری از جمله خدمات تفریحی و سرگرمی، اتوبوس، تاکسی، پارک بازی، پارکومتر، پارکینگ، خدمات فرهنگی و گردشگری توسط این سامانه فراهم شده است و زیر پروژه های آن در حال پیاده سازی است.

سرویس احراز هویت شهروندی، کیف پول ریالی، کیف پول امتیازی از مشخصات این سامانه جامع شهروندی می باشد
​​​​​​​​​​​امکانات سامانه:

– امکان اتصال حسابهای بانکی شهروندان به حساب شهروندی
– اهراز هویت متمرکز در استفاده از کلیه خدمات شهری وابسته به پرداخت مالی
– امکان خرید بلیط کلیه خدمات شهری مبتنی بر بلیط اعم از اتوبوس شهری، دستگاه های شهر بازی و …
– امکان پرداخت بهای سایر خدمات شهری از جمله پرداخت هزینه پارکینگ، پارکومتر، تاکسی و …
– امکان اتصال پلاک خودرو به حساب شهروندی جهت پرداخت هوشمند عوارض و هزینه پارکینگ و پارکومتر و …
– امکان شارژ امتیازی حساب شهروندان با استفاده از مشارکت شهروندان از جمله جمع آوری پسماند خشک و …
– امکان شارژ امتیازی حساب شهروندان با مشارکتهای اجتماعی از جمله بازی و طرح های متنوع دیگر- امکان تعریف تخفیف در کلیه خدمات شهری موجود سامانه
راهنمای استفاده از سامانه سهیم جهت پرداخت بهای خدمات و خرید بلیط
روش اول، خرید بلیط از طریق منوی خرید بلیط و انتخاب خدمات شهری مورد نظر و کسر بهای خدمات از حساب شهروندی و در نهایت تولید بلیط مبتنی بر بارکد
روش دوم، استفاده از شناسه شخصی با عنوان “شناسه من” می باشد که بارکدی است که جهت امنیت بیشتر در بازه های 15 دقیقه ای ابطال و مجددا بارکدی جدید تولید میگردد که این بارکد به عنوان بلیطی مشترک برای تمامی دستگاه های بارکدخوان با هزینه های متفاوت می باشد.
نهایتا با قراردادن تصویر QR مورد نظر روبروی چشمی دستگاه های بارکدخوان نصب شده در محل هایی که نیاز به پرداخت های شهروندی می باشد بلیط صادره مصرف میگردد.
روش سوم، پرداخت های با بهای متنوع می باشد. برای مثال در تاکسی پس از اعلام هزینه از طرف راننده، در قسمت “پرداخت” QR مربوط به راننده که در تاکسی نصب شده اسکن و با وارد کردن مبلغ، هزینه مورد نظر از حساب شهروند کسر و به حساب راننده تاکسی واریز میگردد.
در این سامانه کیف پول امتیازی نیز در نظر گرفته شده که با انجام فعالیتهای اجتماعی امتیازاتی در حساب شهروندی لحاظ میگردد که این امتیازات قابلیت تبدیل کردن به ریال را دارد.
​​​​​​​

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *