جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با اهدای جوایز به آثار برگزیده به کار خود پایان داد

لینک کوتاه

دبیر جشنواره حضرت علی اکبر (ع) گفت: دومین جشنواره بین المللی شعر و اولین جشنواره مدیحه خوانی حضرت علی اکبر(ع) با اعلام اسامی منتخبین از ۳۲۰ اثر ارسال شده به کار خود پایان داد.

به گزارش طلوع یزد، همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی شعر و مدیحه خوانی حضرت علی اکبر(ع) با حضور دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و دبیر جشنواره شعر علی اکبر(ع)، دکتر حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، زهیر حاجی حسینی رئیس اداره کل ورزش و جوانان ، دکتر مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، حجت الاسلام نجیمی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان یزد و محمد رضا دهقان مسئول بنیاد دعبل بن خزاعی در یزد و هیئت رئیسه، استادان و مسئولان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دکتر سلطانی برگزار شد.
دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری گفت: معتقدیم الگوسازی در نسل جوان یک نکته حائز اهمیت است و در این رابطه باید الگوهایی با شخصیت کامل به آنان معرفی شود و این در حالیست که در طول تاریخ، کمتر جوانی با ویژگی‌های کامل همانند حضرت علی‌اکبر(ع) که به لحاظ ظاهری و اخلاقی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم‌(ص) هست، داشته‎ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان این که زبان شعر، گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم است گفت: در تاریخ به اندازه دو صفحه درباره حضرت علی اکبر (ع) بیشتر نداریم ولی هزاران صفحه شعر درباره ایشان نوشته شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی، با الگو قرار دادن آن حضرت بتواند جوانانی بالنده و شایسته تحویل جامعه دهد.
در این دوره از جشنواره حضرت علی اکبر از آثار برگزیده بین المللی، ملی و مدیحه خوانی. دکلمه و مولودی در دو بخش؛ آقایان و خواهران با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.
برگزیدگان این جشنواره به بدین شرح معرفی شدند: ۷ نفر برگزیده در بخش آقایان؛ اکبر طاهر نژاد، ایمان عسکر، سیدضیا میرجعفری، سجاد دهقان منشادی، احسان شبانی، علی دهقان و جواد محمدی و ۳ نفر شایسته تقدیر، آقایان؛ حجت شاهی، ابوالفضل حدادزاده, طاها باغیانی و برگزیده ویژه استاد شاهی مسئول و مدیر کانون دلباختگان موعود بودند.
در بخش بانوان از محدثه مهدی زاده، ریحانه صادقیان، فاطمه جعفری و مهیا کمالی تقدیر شد.
در این جشنواره، شاعران برگزیده بخش آزاد و دانشگاهیان؛ مهدی جهاندار از اصفهان، علی برگزی از یزد شهرستان میبد ، قاسم بای از گلستان شهرستان رامیان، فاطمه فاضلی از شیراز و سعید مبشر از اردبیل معرفی شدند.
در بخش شاعران برگزیده بین المللی؛ عماد آل کثیری از ایران شهر شوش دانیال و ابوکرار نجفی از عراق شهر نجف تقدیر شدند.
همچنین زهرا شایق، سید محمد صادق آتشی، فاطمه ارجمند، زینب مهدی زاده و فائزه زرافشان از یزد شاعران تقدیری معرفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *