آزادی ۷۹ زندانی جرائم غیر عمد یزدی در ۶ ماهه ابتدایی سال

لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۷۹ مددجو جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۷۹ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون به همت ستاد مردمی دیه و خیرین یزدی خبر داد.

دهشیری افزود: رقم بدهی این زندانیان ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷۹ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت : از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۵۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۲۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد ۳ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۱ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۶۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۶۸ مددجو نیز مرد بودند .

نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن تقدیر از نیکوکاران، صنعت گران و هیئت های عزاداری که در ایام ماه محرم نذورات و کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان واریز نمودند گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۰ محکوم با اجرای پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی” در ماه محرم، تعداد ۱۳ مددجو نیز با اجرای پویش “قدم قدم تا آزادی” در ماه صفر و تعداد ۲ زندانی نیز به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول با مشارکت نیکوکاران استان یزد از زندان آزاد گردیدند.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از اهالی روستای کویجان شهرستان بهاباد به دلیل برگزاری پیاده روی نمادین همزمان با اربعین حسینی گفت: به همت ستاد اربعین روستای کویجان طی برگزاری پویشی به همت مردم و صنعتگران این روستا و شهرستان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد در پایان گفت: روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در تلاش است تا در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری پویشهایی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نماید تا در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت و بخشش و کمک به همنوع با جذب کمک های مردمی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *