بررسی مشکلات حقوقی و قضایی شاهدیه با حضور مقام های ارشد قضایی استان

لینک کوتاه

در پی برگزاری ملاقات مردمی محله محور مقام های ارشد قضایی استان در محله شاهدیه یزد، یک نشست تخصصی جهت بررسی مشکلات عمومی و حقوقی با حضور امام جمعه و مدیران محلی شهر شاهدیه برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در این نشست بر طرح موضوعات دایر بر اراضی محله شاهدیه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان تأکید کرد و گفت: در خصوص برخی از پلاک ها احتمال تعرض و تعدی به آنها وجود دارد گزارشی به شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه گردد تا ضمن بررسی دقیق موضوع از مراجع اجرایی و امنیتی واطلاعاتی، تصمیماتی جهت پیشگیری از زمین خواری و صیانت از اموال عمومی اتخاذ گردد.
وی در خصوص برخی از اراضی مزروعی در مالکیت مردم که امنیت غذایی کشور را تأمین می کند و به علت کمبود منابع آبی بلا استفاده مانده و امکان تغییر کاربری آن نیز وجود ندارد، تصریح کرد: با پیگیری از جهاد کشاورزی زمینه ای فراهم شود تا شرایط برای کشت های کم آب خواه فراهم شود تا هم انتفاع مالکین را فراهم نماید و هم برای مردم منطقه ایجاد رونق کند.
این مقام قضایی با اشاره به جمعیت 80 هزار نفری منطقه شاهدیه، و درخواست راه اندازی واحد ثبتی بیان داشت: با پیگیری از مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در صورت وجود شرایط و جلب کمک های دولتی، رایزنی جهت احداث واحد ثبتی جهت انجام سریعتر امور ثبتی و تسهیل دسترسی مردم به این خدمات انجام گردد.
وی در خصوص رفع برخی از مشاغل مزاحم شهری نیز گفت: در خصوص این موضوع گزارش مستندی به معاون مرتبط در این خصوص در دادسرای یزد ارائه گردد تا با تدبیر لازم زمینه جابجایی این مشاغل از نزدیکی محل زندگی مردم فراهم گردد.
شایان ذکر است در این نشست امام جمعه شاهدیه، شهردار و رئیس شورای شهر شاهدیه به بیان مشکلات مردم محله به مقام های ارشد قضایی استان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *